۴ واحد از ۳۲ پتروشیمی و پالایشگاه بوشهر، سبز هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: براساس قوانین و مقررات و پایش‌های لحظه‌ای صنایع، از مجموع ۳۲ پتروشیمی و پالایشگاه در استان، چهار پتروشیمی به عنوان صنعت سبز انتخاب شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در بیست و دومین همایش ملی واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی سبز که امروز به صورت برخط برگزارشد، شش واحد صنعتی و خدماتی در استان بوشهر از طرف سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان واحد‌های سبز در سال ۱۳۹۹ برگزیده شدند.

مسعود تجریشی معاون سازمان حفاظت محیط زیست در این همایش گفت: براساس قوانین و مقررات و پایش‌های لحظه‌ای صنایع از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، در همایش سال ۹۹ تعداد ۱۷۸ واحد صنعتی، دو واحد معدنی و ۳۷ واحد خدماتی از طریق فراخوان ثبت نام کردند که پس از ارزیابی مطابق شاخص‌ها، ۴۷ واحد صنعتی، یک واحد معدنی و ۱۷ واحد خدماتی تندیس و لوح تقدیر دبیرخانه صنایع و خدمات سبز را دریافت کردند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هم در این زمینه گفت: پس از پایش‌های لحظه به لحظه مراکز صنعتی، معدنی و خدماتی در استان، برای سال ۱۳۹۹ شش واحد موفق شدند به عنوان واحد‌ سبز معرفی شوند.

فرهاد قلی نژاد افزود: شرکت پتروشیمی زاگرس به عنوان صنعت سبز برگزیده کشوری و پنج واحد صنعتی و خدماتی شرکت پتروشیمی کاویان، شرکت مبین انرژی خلیج فارس، شرکت پروپیلن جم، شرکت پتروشیمی پارس و نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه به عنوان واحد‌های سبز در کشور معرفی شدند.

او بیان کرد: از مجموع ۳۲ پتروشیمی و پالایشگاه در استان بوشهر، ۴ پتروشیمی به عنوان صنعت سبز در سال ۹۹ انتخاب شده‌اند. البته در همین زمینه، ۴۲ صنعت در استان بوشهر، به عنوان صنایع آلاینده در استان ارزیابی شده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.