۱۵۹ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری پروژه‌های گردشگری در کشور

تعداد پروژه‌هایی که شروع می‌شوند بیش از پروژه‌هایی هستند که افتتاح می‌شوند و این نشان از اقبال و توجه سرمایه گذاران به بخش گردشگری کشور است.

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: یک سال از  شیوع کرونا و  ضربه سنگین به  صنعت گردشگری می گذرد و خوشحال هستم که می بینم همچنان فعالان حوزه گردشگری پویا عمل می‌کنند.
امروز در شهر گردشگری کاشان شاهد افتتاح و بهره برداری چند پروژه خوب و اقامتگاه سنتی بودیم که دو منظور را برای ما تامین می‌کنند. در حوزه میراث فرهنگی با پول مردم بنا‌های تاریخی که آسیب دیده بودند مرمت می‌شوند و به مجموعه صنعت گردشگری کشور اضافه می‌شود.

او ادامه داد: جای خوشحالی دارد که این جریان متوقف نشده است و نشان از ظرفیت بالای گردشگری استان دارد. بالغ بر ۱۵۹ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری پروژه‌های گردشگری در کشور است. تعداد پروژه‌هایی که شروع می‌شوند بیش از پروژه‌هایی هستند که افتتاح می‌شوند و این نشان از اقبال و توجه سرمایه گذاران به بخش گردشگری کشور است.

مونسان گفت: صنعت گردشگری شامل اقامتگاه و هتل نمی‌شود و چرخه‌ی کسب وکار تمام صنوف از محل صنعت گردشگری است. تمامی این موضوعات بررسی شد و در نتیجه، سه بخش سفر را در ایام نوروز خواهیم داشت. بخش اول تور‌های گردشگری است که از سیستم حمل و نقل تا اقامت کاملا تحت مدیریت، نظارت و شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود. دراین بخش، میراث فرهنگی و وزارت بهداشت کمترین دغدغه را دارد. بخش دوم سفر‌های مدیریت شده است یعنی اقامت در مراکز مجاز گردشگری است در این بخش حمل ونقل توسط خودروی شخصی است که مورد خاصی ندارد، اما چیزی که مورد توجه است سفر‌های مدیریت نشده و انبوه است. مدیریت این بخش بسیار مهم است.

او افزود: دستیاز مردم در خواست داریم تا پایان سال نو همچنان رعایت کنند تا وارد موج چهارم نشویم. در بخش سوم محدودیت‌هایی اعم از برپا نشدن هیچ کمپ چادری و اسکان در مدارس اعمال می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار