مادر شهیدی که با کلامش خستگی جنگ سوریه را از تن حاج قاسم می‌برد

مادر سردار شهید علی شفیعی پس از طی یک دوره بیماری به فرزند شهیدش پیوست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مادر سردار شهید علی شفیعی سکینه پاکزاد عباسی روز گذشته درگذشت. علی شفیعی فرمانده محور لشکر ثارالله در دوران دفاع مقدس بود و بعد از شهادت وی؛ سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همواره حضوری و تلفنی احوال مادر شهید علی شفیعی را جویا بود.

سردار حسنی سعدی در این خصوص گفته بود” نمی‌دانید حاج قاسم چقدر برای خانواده شهدا احترام قائل بود. یک ارتباط عاطفی عجیب میان آن‌ها برقرار بود. هر وقت کرمان می‌آمد، حتماً به دیدار خانواده شهدا می‌رفت. شماره بسیاری از آن‌ها را خودش در دفترچه‌اش داشت و به‌لحاظ امنیتی، چراغ‌خاموش و بدون اطلاع به دیدارشان می‌رفت. بعضی دیگر را هماهنگ می‌کرد به‌اتفاق به منزلشان می‌رفتیم. ارتباط حاج قاسم با بعضی مادران شهدا، خیلی خاص بود. می‌گفت: “وقتی به دیدار مادر شهیدان “هندوزاده” می‌روم، تمام خستگی‌هایم را فراموش می‌کنم. ” نسبت به مادر شهید “علی شفیعی” (فرمانده محور لشکر ثارالله در دوران دفاع مقدس) هم همین احساس را داشت. این مادر، دیگر هیچ‌کس را ندارد. به همین دلیل، سردار سلیمانی هر وقت به کرمان می‌آمد، همیشه به ایشان سر می‌زد. گاهی حتی از سوریه به او زنگ می‌زد و صحبت می‌کرد. مادر شهید شفیعی می‌گفت: “حاج قاسم نیمه‌شب از سوریه زنگ می‌زند و با هم صحبت می‌کنیم. بعد می‌گفت: حالا دیگر خستگی‌ام رفع شد و به آرامش رسیدم. مادر! دیگر برو بخواب”.

سردار شهید علی شفیعی کیست؟

علی شفیعی در شهر کرمان به دنیا آمد. دوران ابتدائی و راهنمایی را با موفقیت پشت سرگذاشت. در این زمان پدر را بخاطر ابتلا به بیماری سرطان از دست داد و در کنار مادر رنجدیده خود به دست و پنجه نرم کردن با فقر ایستاد. درسال ۱۳۵۶ که یازده سال داشت کم و بیش در فعالیت‌های انقلابی علیه رژیم ستمشاهی پهلوی شرکت می‌کرد، پخش اعلامیه، نوار و کتاب‌های امام راحل در مسجد جامع را در سال بعد شروع کرد.

در سال ۱۳۵۷ فعالیت‌های خود را با ورود به بسیج مسجد گسترش داد. با شروع جنگ تحمیلی پا به جبهه گذاشت و در سال ۱۳۶۲ وارد سپاه شد و علاوه برحضور درعرصه جنگ در فعالیت‌های سیاسی مذهبی ازجمله در گروه امر به معروف ونهی از منکر شهر کرمان هم شرکت داشت. باحضور در جنگ با آن سن کم و بروز خصلت‌های بارزی، چون مدیریت، تدبیر، اخلاص و عاشق بودن و بسیاری از خصلت‌های دیگر توانست خیلی زود یکی از فرماندهان جنگ و جبهه شود. در عملیات بدر- والفجر۸ کربلای ۴ شرکت فعال و نقش آفرین داشت. سرانجام شهید علی شفیعی در ۴ دی ماه ۱۳۶۵ و درعملیات کربلای ۴ درمحور عملیاتی جزیره ام الرصاص براثر برخورد ترکش خمپاره به شهادت رسید.

مرحومه سکینه پاکزاد در زمان شهادت حاج قاسم چه گفت؟

در زمان شهادت سپهبد شهید سلیمانی، مادر شهید علی شفیعی گفته بود: حاج قاسم همیشه تاکید داشت، شما خانواده‌های شهدا برای سلامتی من دعا می‌کنید، ولی از شما می‌خواهم برای شهادت من دعا کنید، من آرزوی شهادت دارم.

او با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس در بخش پشتیبانی جنگ فعالیت می‌کردم گفت: حاج قاسم مثل پسرم علی بود و به ایشان بسیار علاقه داشتم و از زمانی که جنگ شروع شد با علی به جبهه رفتند و علی و حاج قاسم مثل دو برادر بودند و تا زمانی که علی شهید شد، در جبهه همرزم حاج قاسم بود.

این مادر شهید عنوان کرد: حاج قاسم را از زمانی که به دانشگاه می‌رفت، می‌شناختم و آخرین دیدار ما ایام عید امسال بود که به خانه من آمد و گفت: مادر مدتی نمی‌توانم به شما سر بزنم، مشغله کاری‌ام زیاد است، ولی با شما تماس می‌گیرم و یک ماه پیش بود که از منطقه تماس گرفت و جویای احوالم شد و من برای سلامتی او دعا کردم.

او با اشاره به رابطه صمیمانه حاج قاسم با خانواده شهدا ادامه داد: همه پدر و مادر‌های شهدا، پدر و مادر حاج قاسم بودند و حالا خانواده‌های شهدا یتیم شدند، کاش من می‌رفتم و حاج قاسم زنده بود.

پاکزاد با بیان اینکه حاج قاسم به آرزوی خود رسید، افزود: حاج قاسم شخصی بی‌نظیر بود و در نبود او باید بسوزیم و بسازیم و عرض تسلیت و صبر برای خانواده عزیزش دارم.

این مادر شهید گفت: مردم باید صبور باشند و مانند سردار حاج «قاسم سلیمانی» سرباز ولایت، پشتیبان و پیرو خط رهبری باشند.

گفتنی است کتاب «مثل علی، مثل فاطمه» خاطرات زندگی سردار شهید علی شفیعی است که راوی این کتاب مرحومه سکینه پاکزاد است.

راه آرمان

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محب مجلس انس با شهدا
۱۲:۲۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
مادران شهدا گنجینه های معنویت هستند
-
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
شادی روحشان صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
دوستداران حاج قاسودلتنگ ایشان هستند ...وغم فراغ در دل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
خدا رحمتشون کنه. روحشون شاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
مسیر طراحی پیشرفت کشور رو باید بر اساس آرمان شهدا قرار دهیم
آخرین اخبار