رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

سند تحولی قوه قضائیه نیاز اساسی کشور است

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت:سند تحولی قضایی سندی راهبردی و نیاز اساسی و روز کشور بوده و می‌تواند در مسایل مختلف راهگشا باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،موسی خلیل اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی  در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با بیان اینکه به وسیله سند تحول قضائی برنامه‌های متعددی از طریق آن قابل اجرا است  گفت:اجرای دقیق این سند باید در ارکان مختلف دادگستری استان عملیاتی شود.

اوافزود:ماموریت‌هایی که بر اساس این سند مطرح شده بحث رسیدگی به تظلم ها، تعدی ها، شکایت‌ها و حل و فصل دعاوی و احقاق حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع و نظارت بر اجرای صحیح قوانین است که بر اساس آن وظایف متعددی برای مسئولان قضایی مشخص شده است.

او یکی از برنامه‌های مطرح شده در سند تحول قضایی را موضوع احقاق حقوق عامه بیان و اضافه کرد: بحث اجرای قانون جامع حدنگار یکی از مصادیق احقاق حقوق عامه می‌باشد که اگر این قانون به طور کامل اجرا شود بخش عمده‌ای از دعاوی از بین خواهد رفت.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی  با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی اقدامات بسیار خوبی در رابطه با قانون جامع حدنگار شروع شده است، گفت: از بدو تصویب قانون جامع حدنگار تا پایان سال گذشته ۴۰۰ هکتار تثبیت مالکیت انجام شده بود و در طی ۱۰ ماهه سال جاری با تلاش‌های انجام شده یک میلیون هکتار تثبیت حقوق مالکیت انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار