تایید «ویلیام برنز» بعنوان رئیس سازمان سیا از سوی کمیته اطلاعات سنا

رئیس کمیته اطلاعات سنا از تایید «ویلیام برنز» بعنوان رئیس سازمان سیا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا، ویلیام برنز را برای تصدی سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تایید کرد.

مارک وارنر رئیس کمیته اطلاعات سنا نیز با صدور بیانیه‌ای از مجلس سنا درخواست کرد تا بدون تاخیر انتصاب ویلیام برنز را به عنوان رئیس سیا تایید کند.

ویلیام برنز در حال حاضر بعنوان رئیس اندیشکده «بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی» در حال فعالیت است و در دولت اوباما در سمت معاون وزیر خارجه آمریکا خدمت کرده است.

سی بی سی چندی پیش مدعی شده بود که، برنز از سوی برخی مقامات سابق آمریکایی همچون؛ وزیر دفاع سابق آمریکا، رئیس سابق سیا در دوران ریاست اوباما و وزیر خارجه سابق آمریکا در دوران ریگان و جرج دبلیو بوش برای این سمت معرفی شده است.

برخی دلیل انتخاب برنز را دارا بودن تجربه دیپلماتیک وی عنوان کرده اند، زیرا در صورت تایید وی بعنوان ریاست سازمان سیا، ویلیام برنز اولین فردی در وزارت خارجه آمریکا محسوب می‌شود که کل زندگی حرفه‌ای خود را در این نهاد گذرانده است و از این رو بسیاری معتقدند که وی می‌تواند اعتبار این سازمان را در دوران پس از ترامپ احیا کند.

برنز در جلسه کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا برای تأیید صلاحیتش، چین، فناوری، مردم و مشارکت را چهار معیار اصلی در دوره ریاست خود بعنوان  مدیر سازمان اطلاعات مرکزی مطرح کرده بود.

این دیپلمات کهنه کار همچنین در جلسه استماع در برابر سناتور‌های آمریکایی مدعی شده بود که، نمی‌توان مسأله موشک‌های بالستیک ایران و یا فعالیت بی‌ثبات کننده ایران در منطقه را نادیده گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
reza
۱۰:۰۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
هی برنز چرا؟؟ در زمانی که ایران در قاره پهناور آسیا و از 4طرف مرزهای خودش::
از طرف جنوب غربی آسیا تهدید تسلیحات هسته ای اسرائیل را دارد(99بمب هسته ای تازه این چیزی است که علنی میگویند.....) از طرف شمال کشورهای دارای زرادخانه هسته ای مملو از تسلیحات هسته ای قاره پیما.............از طرف شرقی ترین کشور تا کشور هم مرزش در مرزهای شرقی که همگی دارای تسلیحات هسته ای و همگی کشورهای مورد اشاره دارای انواع آزمایشات تسلیحات هسته ای بدون هیچ مزاحمتی هستند جناب شما انتظار دارید کشور بزرگ ایران با شمشیر و نیزه آماده دفاع از خود باشد؟ هیچکدام از کشورهای مورد اشاره اجازه بازرسی های شدید و سخت را تحت مراقبت های شبانه روزی به سازمان آژانس بین المللی اتمی را نمیدهند و....در حالی که ایران فقط موشک های متعارف دفاعی را برای دفاع مشروع از خود تولید میکند که هیچکدام به حمل کلاهک هسته ای مجهز نیستند ما 8سال جنگ نابرابر با 48کشور بطور همزمان به نمایندگی صدام حسین را تجربه کرده ایم پس برما واجب است که برای دفاع از خودمان مجهز باشیم تا دوباره وقتی مورد هجوم و حمله قرار گرفتیم غافل گیر نشویم و این امر الهی خداوند در کتاب الهی ما قرآن است و همین کتاب و همان خداوند ما را از داشتن تسلیحات کشتارجمعی هسته ای منع میکند و این فعل را بر ما حرام میداند.........از آنجا که کافر همه را به دین خود پندارد پذیرفتن این حقیقت برای شماها (قدرت های اروپائی - آمریکا) غیرممکن است چون تمام قدرت های جهانی نه تنها تولید بلکه با انباشت تسلیحات هسته ای تامین امنیت برای خودشان کرده اند و زرادخانه های مختلف در اقص نقاط جهان خود موءید این ادعاست و این سخنان خواندن آل یاسین در گوش الاغ است.............
آخرین اخبار