حال عمومی مبتلایان به کرونای انگلیسی در مشهد چگونه است؟

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در یک هفته اخیر شش بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در مشهد شناسایی شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر علی اصغر انجیدنی دبیر کارگروه مراقبت و درمان کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در یک هفته اخیر شش بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در مشهد شناسایی شده اند که وضعیت عمومی این مبتلایان رو به بهبود است.

 

او افزود: علائم کرونای انگلیسی از نظر بالینی تفاوتی با گذشته ندارد و تنها راهکار پیشگیری از آن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بهترین راهکار پیشگیری از کرونا، توجه به فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و رعایت بهداشت است.

 


بیشتر بخوانید



انجیدنی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از شهر‌های خوزستان به دلیل گسترش ویروس کرونای انگلیسی در وضعیت قرمز قرار گرفته اند، بیان کرد: در صورت عادی انگاری و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی ایجاد این وضعیت در دیگر مناطق کشور از جمله خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

او وضعیت شهر‌های زیر پوشش این دانشگاه را از نظر همه گیری ویروس کرونا زرد و در برخی مناطق آبی عنوان و تصریح کرد: ویروس کرونای انگلیسی در سطح جامعه در حال گردش است و برای بهبود این شرایط، مردم باید به دستورالعمل‌های بهداشتی توجه داشته باشند.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت و درمانگاه‌هایی که در این زمینه در نظر گرفته شده است مراجعه کنند،  تاکید کرد: بیماران در صورت نیاز به خدمات بستری به بیمارستان‌های ریفرال ارجاع داده می‌شوند که باید به دور از هر گونه نگرانی و هراسی برای دریافت خدمات بیشتر به این مراکز مراجعه کرد.

انجیدنی اظهار کرد: پدیده بیمارستان هراسی باعث افزایش خطر مرگ و میر می‌شود بنابراین مردم به اخبار نادرستی که در فضای مجازی منتشر می‌شود توجهی نکنند و اطلاعات صحیح را از رسانه‌های حقیقی پیگیری کنند، اگر کسی نیاز به بستری دارد باید سریع بستری شود و اقدامات مورد نیاز را دریافت کند.

او با اشاره به واکسیناسیون گروه‌های هدف، افزود: کاهش مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس از مهمترین اهداف واکسیناسیون کرونا محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۱:۴۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
مطمئن باشید مشهد هم قرمز می شه با این وضع رعایت مردم .همه برای خرید عید بیرونند