اصلاح ساختار مرغداری های تخمگذار در قاینات

اولین اصلاح ساختار مرغداری‌های تخمگذار شهرستان قاینات با هدف ارتقای امنیت زیستی و افزایش راندمان تولید انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، محمودی رئیس شبکه دامپزشکی قاینات گفت: شهرستان قاینات دارای ۸ واحد مرغ تخمگذار و ۲ واحد پرورش پولت است و این اولین ممیزی در خصوص اصلاح ساختار پس از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

او افزود: ممیزی واحد‌های مرغداری به منظور اصلاح ساختار بهداشتی، یک امر اساسی و زیر بنایی است که در سال‌های اخیر توجهی چندانی در مورد آن صورت نگرفته است.

محمودی تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر شهرستان قاینات دارای بیشترین تعداد پرنده تخمگذار در استان است، اولین ممیزی اصلاح ساختار را پس از شیوع بیماری مهلک آنفلوآنزای فوق حاد به انجام رساند.

کیانی مسئول مدیریت بیماری‌های طیور شهرستان شوسف گفت: کنترل ترددها، بهسازی مسیر‌های ضدعفونی و قرنطینه‌ای اشخاص و وسایل نقلیه، بهسازی انبار‌های خوراک، لوازم مصرفی و محصولات، جداسازی فضا‌های تمیز و آلوده و ایجاد شرایط عقیم سازی کود از جمله مهمترین محور‌های این دور از ممیزی‌ها است.


بیشتر بخوانید


او افزود: از آنجا که به دلیل ماهیت این بیماری حتی با پاک اعلام شدن استان در روز‌های آینده، بازگشت به شرایط بیماری دور از ذهن نمی‌باشد و لازم است برای افزایش سطح ایمنی زیستی مرغداری‌های استان با همکاری اداره کل دامپزشکی و تشکل‌های فعال در این صنعت اقدام‌های اساسی صورت پذیرد.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.