مدیر عامل توانیر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تکمیل و نوسازی شبکه برق کشور در سال ۱۴۰۰

متولی زاده از اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل و نوسازی شبکه و نیروگاه‌های فرسوده برق کشور خبر داد.

محمد حسین متولی زاده مدیر عامل شرکت توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص فروش اموال و دارایی‌ها برای اجرای و نوسازی نیروگاه‌های کشور گفت: در واقع این مصوبه کلی برای فروش دارایی‌ها و اموال دولت در سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی از جمله شبکه و نیروگاه‌های فرسوده است.

او ادامه داد: این مصوبه بسیار خوبی است و ما از آن استقبال می‌کنیم که امیدواریم در بخش حاصله از واگذاری‌ها اختصاص پیدا کند تا شبکه‌های حاشیه روستا‌ها و برخی از نقاط شهر‌ها و همچنین شبکه فرسوده برق برخی از شهر‌ها نیز برطرف شود.


بیشتر بخوانید


گفتنی است،  مجلس شورای اسلامی به تازگی با پیشنهاد دولت مبنی بر فروش اموال و دارایی‌ها تا سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان نسبت به اجرای طرح‌های تملک دارایی و سرمایه‌ای و نوسازی شبکه‌های فرسوده برق موافقت کرده است. براین اساس، به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع حاصل از فروش بنگاه‌ها، سهام، سهم الشرکه، اموال، املاک، دارائی‌ها و حقوق مالی متعلق به دولت و موسسات و شرکت‌های دولتی تابعه و وابسته بابت تکمیل طرح‌های تملک دارائی سرمایه‌ای و همچنین طرح‌های نوسازی و بازسازی نیروگاه‌ها و تاسیسات فرسوده شبکه برق استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار