روز قرآنی بوشهر با برگزاری۱۶۰ برنامه گرامی داشته می‌شود

۱۶۰ برنامه نکوداشت روز قرآنی بوشهر از ۱۶ اسفند به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت روز قرآنی استان بوشهر امروز در نشست با خبرنگاران گفت: ۱۶۰ برنامه نکوداشت روز قرآنی بوشهر با همکاری ۱۰ نهاد به صورت همزمان از ۱۶ اسفند به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

فاطمه کرمپور افزود: روستای چارک شهرستان دشتی با ۹۰ درصد جمعیت قاری، حضور ده‌ها داور بین‌المللی قرآن و بیش از ۳۴۰ موسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی یکی از ظرفیت‌های قرآنی استان بوشهر است.


بیشتر بخوانید


او، تجلیل از حافظان و قاریان شاخص این روستا و ساخت مستند ۴۵ دقیقه‌ای با هدف معرفی یک قرن و نیم فعالیت قرآنی در این دهکده قرآنی، نام‌گذاری یکی از میادین، بوستان‌ها یا خیابان‌های بوشهر به عنوان قرآن و عترت، نصب نماد قرآنی در این شهر، پخش ویژه برنامه روز قرآنی بوشهر از کانال دانش‌آموزی شاد، تجلیل مجازی از ۳۰۰ دانش آموز و فرهنگی موفق در کسب رتبه‌های برتر قرآنی، آزادسازی ۳۶ زندانی جرایم غیر عمد، آغاز طرح تربیت هزار زندانی حافظ قرآن و تجلیل از ۵۰۰ نفر از زندانیان قرآنی، آغاز مسابقات قرآنی جام رمضان، محفل انس با قرآن در امامزاده محمد باقر را از جمله برنامه‌های گرامیداشت روز قرآنی بوشهر عنوان کرد.

دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت روز قرآنی استان بوشهر همچنین بیان کرد: در ششمین روز از اجرای برنامه‌ها، نهمین جلسه شورای فرهنگی این استان با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و از سند‌های اجرایی قرآنی سال۱۴۰۰ و پنج ساله قرآنی استان بوشهر رونمایی می‌شود.

کرمپور گفت: صدا و سیمای مرکز استان بوشهر نیز هزار دقیقه برنامه تصویری، رادیویی و مجازی به این مناسبت تولید کرده‌است که در گستره استانی، ملی و فراملی به روی آنتن می‌رود.

او عنوان کرد: ۱۶ اسفند سالروز درگذشت آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی صاحب کتاب قرآنی رمز دار است و با توجه به ظرفیت بالای قرآنی استان بوشهر از سال ۱۳۹۴ این روز به عنوان روز قرآنی بوشهر گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.