نهال‌کاری با یاد شهدا گره‌زده شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه درختکاری بهتر است که با یاد شهدا گره‌زده شود گفت: توسعه پایدار با ترویج هر چه بیشتر حفظ منابع طبیعی امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در مراسم نهال‌کاری به مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی ضمن بیان اینکه به‌عنوان پیشنهاد در ایام درختکاری می‌توان نهال‌کاری را به یاد شهدا انجام داد تا این اقدام میمون بافرهنگ ایثار و شهادت گره بخورد، ابراز داشت: انتظار می‌رود گروه‌های جهادی طی این ایام با همکاری ادارات و نهاد‌ها برای درختکاری اقدام کنند.

او بابیان اینکه در فرهنگ اسلامی بسیار به حفظ درختان و ارزش آن‌ها اشاره‌شده است، افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت منابع طبیعی می‌توانند نسبت به نهال‌کاری روستا‌ها و شهر‌ها اقدام و موجب احیای درختان منطقه شوند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه توسعه پایدار بدون حفظ منابع طبیعی اتفاق نخواهد افتاد، ابراز داشت: تنها راه نجات زمین از آلودگی‌های زیست‌محیطی توجه به حفظ درختان و روی آوردن به کاشت درخت است که این ایام بهترین فرصت برای این کار محسوب می‌شود.

آیت‌الله شاهچراغی بابیان اینکه مسئله درخت و درخت‌کاری شاخصه منابع طبیعی است که می‌بایست از تریبون‌های مختلف، مردم را به حفظ آن دعوت کرد، تصریح کرد: حفظ منابع طبیعی منجر به رشد و تعالی کشور می‌شود لذا انتظار می‌رود رسانه‌ها نیز مردم را به حراست از درختان تشویق و ترغیب کنند.

او بابیان اینکه همه طبیعت دوستان می‌بایست با همکاری یکدیگر برای سرسبزتر کردن استان سمنان تلاش کنند، افزود: نهادها، سازمان و ادارات می‌توانند با همکاری منابع طبیعی نسبت به کاشت درخت در محوطه اداری خود اقدام و کارکنان را به درختکاری دعوت کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار