توزیع ۸۰۰ هزار اصله نهال رایگان در استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از توزیع ۸۰۰ هزار اصله نهال رایگان در استان سمنان به مناسبت هفته منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال برنامه‌های منابع طبیعی با شعار همه باهم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌کنیم.

او افزود: در روز درختکاری برای توسعه فضای سبز بیش از ۸۰۰ هزار اصله نهال بصورت رایگان بین مردم توزیع می‌شود و میکارند و بمنظور استفاده‌ی نسل‌های بعد از نهال‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی مردم باید حفاظت و نگهداری کنند.

به گفته مرادی حقیقی با اعتباراتی که از محل صندوق توسعه ملی در سال جهش تولید دریافت شد در راستای جهش تولید در بخش آبخیزداری و آبخوان داری حوزه‌های آبخیز که مورد تهدید سیل بودند بند‌های خاکی احداث تا از این بلایا جلوگیری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ابراز داشت: در حوزه‌های کویری با توجه به اقلیم گرم و خشک از طرح‌های نوین برای تثبیت شن و مهار کانون‌های بحرانی شن‌های روان اقداماتی در مناطق جنوبی استان صورت گرفته و تاکنون ۱۱۳ هزار هکتار جنگل‌های بیابانی با گونه عمدتا تاغ ایجاد و تاحدود زیادی معضل فرسایش بادی را در اطراف مناطق مسکونی، جاده و راه آهن و ... کنترل نموده است.

او  تصریح کرد: اقداماتی در جهت اطفای حریق از دستگاه‌های پیشرفته و نوین و امکاناتی که سریع‌تر به محل حریق می‌رساند استفاده شودهم چنین با مشارکت مطلوب مردم پایگاه‌های اطفای حریق را توسعه و امکانات آن تکمیل شده است.

مرادی حقیقی بیان کرد: تثبیت مالکیت اراضی منابع طبیعی و ملی استان از ۹ میلیون و ۳۶۸ هزار هکتار اراضی ملی استان مساحت ۷ میلیون هکتار در سامانه هکتار در سامانه ثبت اسناد تثبیت مالکیت گردیده و اسناد تک برگی کاداستر صادر گردیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از مردم خواست در راستای حفاظت از منابع طبیعی و عرصه‌های ملی و استفاده درست از طبیعت مشارکت کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار