پیشرفت‌های شگفت‌آور علم پزشکی جلوه‌ای از انفجار نور است

استاندار کرمانشاه گفت : حضرت امام (ره) فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود و پیشرفت‌های شگفت‌آور علم پزشکی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب جلوه‌ای از این انفجار نور است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : تجلیل از تلاشگران و جهادگران عرصه سلامت یک اقدام پسندیده است که از سوی مجموعه سپاه و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته که شایسته تقدیر است.

او گفت : در پیش از انقلاب وضعیت به گونه‌ای بود که اغلب پزشکان، هندی و بنگلادشی بودند و پس از پیروزی انقلاب یک توجه بسیار زیادی به توسعه علم پزشکی صورت گرفت و پیشرفت‌های شگرفی در این عرصه حاصل شد.

بازوند، جامعه پزشکی را متشکل از نخبگان طراز اول دانست و افزود: دانشجویان رشته‌های پزشکی در یک رقابت سخت پذیرفته می‌شوند و از جوانان نخبه کشور هستند.

استاندار کرمانشاه افزود: امروزه پیچیده‌ترین عمل‌های پزشکی دنیا به راحتی در ایران انجام می‌شوند و بسیاری از افراد خارجی به دلیل پیشرفته بودن و ارزان بودن خدمات پزشکی، برای درمان به ایران می‌آیند.

او به تجلیل از خدمات جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس پرداخت و افزود: این عزیزان ایثارگر و فداکار در سال‌های جنگ تحمیلی با کمترین امکانات پزشکی، در پشت جبهه‌ها جان هزاران زخمی را نجان دادند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: زلزله کرمانشاه تنها زلزله‌ای بود که هیچ فرد مصدوم و آسیب دیده‌ای بعد از انتقال به بیمارستان، فوت نکرد و همه بهبود یافتند که این نشان از مسئولیت‌پذیری و ایثارگری این عزیزان دارد و در جریان بحران سیل نیز با تلاش این عزیزان شاهد بروز بیماری فراگیر و اپیدمی خاصی نبودیم.

او جامعه پزشکی را در خط مقدم مقابله با بحران کرونا دانست و گفت: در طول یک‌سال اخیر این عزیزان، جان خود را به خطر انداختند تا سلامت همشهریان به خطر نیفتد و ما همه قدردان این از خودگذشتگی‌ها و تلاش‌های جهادگرانه و مخلصانه هستیم و بی گمان تاریخ از ایثارگری‌های جامعه پزشکی به نیکی یاد خواهد کرد.

مدیر ارشد استان افزود: تاکنون هزار و ۴۸۵ نفر از هم استانی‌ها بر اثر کرونا جان باخته‌اند و اگر تلاش‌های شبانه روزی جامعه پزشکی نبود بی‌گمان این آمار خیلی بیشتر می‌شد.

او گفت: خوشبختانه با تلاش‌های جامعه پزشکی شاخص‌های استان در حوزه مقابله با بحران کرونا بسیار مطلوب است و این حاصل اقدامات و ایثارگری‌های شماست.

بازوند به خطر شیوع ویروس مرگبار کرونای انگلیسی در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر دستورالعمل های بهداشتی به شکل جدی رعایت نشود ممکن است عید بسیاری از شهروندان عزیز ما تبدیل به عزا شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.