آغاز طرح تشدید بازرسی بازار شب عید از ۱۵ اسفند ماه/ برخورد شدید قضایی در انتظار متخلفان

معاون سازمان صمت گیلان گفت: طرح تشدید بازرسی بازار شب عید این استان از ۱۵ اسفند ماه آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهدی نقدی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: طرح تشدید بازرسی بازار شب عید در این استان از ۱۵ اسفند ماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد.

او افزود: رصد حوزه میوه‌جات، مواد لبنی، آجیل، خشکبار، مواد غذایی، پوشاک، کیف و کفش و ترمینال‌ها در اولویت طرح تشدید بازرسی نوروزی قرار دارد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان گیلان اظهار داشت: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس و ایام عید برگزار می‌شد و افراد می‌توانستند کالا‌ها را با قیمت پایین‌تری خریداری کنند، ولی امسال به دلیل شیوع کرونا نمایشگاه‌های بهاره تشکیل نمی‌شود.

نقدی با بیان اینکه امسال به جای برگزاری نمایشگاه، فروش فوق‌العاده در قالب جشنواره "هر واحد صنفی یک نمایشگاه" انجام می‌شود، یادآور شد: در این امر اجباری وجود ندارد و طبق اختیار واحد صنفی انجام می‌شود؛ واحد‌های صنفی با کاهش سود می‌توانند فروش بیشتری داشته باشند.

برخورد شدید قضایی در انتظار فروشندگان خارج از شبکه مرغ در گیلان

آغاز طرح تشدید بازرسی بازار شب عید از ۱۵ اسفند ماه/ برخورد شدید قضایی در انتظار متخلفان

او با اشاره به اینکه از ۷ اسفند ماه توزیع مرغ در بازار گیلان افزایش یافت و در ۱۰ اسفند به توزیع روزانه ۳۲۰ تن در روز رسید، گفت: با تداوم این روند در روز‌های آینده نوسانات مرغ در بازار مرتفع می‌شود و ۳۰۰ تن مرغ منجمد و ۷۹ تن گوشت منجمد نیز با قیمت مصوب در بازار توزیع می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان افزود: قیمت مصوب مرغ در استان گیلان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است و واحد‌ها حق فروش مرغ آزاد را ندارد و در صورت گزارش برخورد صورت می‌گیرد.

تحمیل کالا به مشتری همراه با خرید روغن جرم است

آغاز طرح تشدید بازرسی بازار شب عید از ۱۵ اسفند ماه/ برخورد شدید قضایی در انتظار متخلفان

نقدی با بیان اینکه تحمیل کالا به مشتری همراه با خرید روغن جرم است و برای واحد‌های صنفی که اقدام به فروش اجباری می‌کنند، پرونده تشکیل می‌شود، اظهار داشت: در صورت گزارش این نوع تخلف بازرسان به صورت نامحسوس مورد را بررسی کرده و روند تشکیل پرونده در تعزیرات صورت می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه برخی از شرکت‌های پخش اقدام به فروش اجباری کالا می‌کنند که گزارش آن نیز منعکس شده و شرکت‌های متخلف جریمه شده‌اند، ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ به سازمان صمت و سامانه ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی اطلاع‌رسانی کنند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت گیلان تصریح کرد: چنانچه واحد‌های صنفی اقدام به گران فروشی مرغ و یا آن را خارج از شبکه توزیع کنند و مرغ را به دست مردم نرسانند، با آنها برخورد و پرونده آنها به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

نقدی تصریح کرد: به روسای ادارات صمت در همه شهرستان‌ها اعلام کردیم اگر از این پس ۳ گروه زنجیره‌های تولید، کشتارگران و مرغداران یا تولیدکنندگان مرغ بنا بر تعهدشان مرغ استان را تأمین نکرده و فروش خارج از شبکه داشته باشند، این اقدام به منزله اخلال در نظام اقتصادی بوده و پرونده آنها مستقیما به دادسرا ارجاع می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.