مشاور امنیت ملی آمریکا خواهان پیشقدمی آمریکا در برداشتن تحریم‌های ایران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پاسگاه خبری ناس نیوز، مشاور امنیت ملی آمریکا امروز، چهارشنبه در سخنانی خواهان پیشقدمی آمریکا و برداشتن تحریم‌ها از ملت ایران شد.

در بیانیه‌ای که از سوی «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی آمریکا منتشر شد، آمده است: قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق امروز، چهارشنبه در دفتر خود میزبان «برنو اوپیر» بود و طی آن با وی، تحولات سیاسی و امنیتی در عراق و منطقه را علاوه بر راه‌های تقویت روابط میان بغداد و پاریس، از جمله منفعت دو کشور و ملت را مورد بحث و بررسی قرار داد.

قاسم الاعرجی گفت: ما نمی‌خواهیم عراق میدان درگیری باشد و نمی‌خواهیم عراق با این طرف و یا آن طرف باشد. طرف آمریکایی باید گامی را به سوی جلو برداشته و تحریم‌ها را از ملت ایران بردارد تا عامل تشویق طرف ایرانی برای ورود به مذاکرات شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما نمی‌خواهیم عراق میدان درگیری باشد و همچنین نمی‌خواهیم با این طرف و یا آن طرف دیگر باشد. طرف آمریکایی باید گامی را به جلو نهاده و تحریم‌ها را از ملت ایران بردارد تا عامل تشویق طرف ایرانی برای ورود به مذاکرات شود.

اعرجی همچنین با سفیر فرانسه در خصوص ادامه حمایت از عراق به بحث و تبادل نظر نشست. در این دیدار، سفیر فرانسه تأکید کرد کشورش بیمارستانی را در شهرستان سنجار خواهد ساخت. او همچنین از آمادگی فرانسه برای ارائه کمک‌های بیشتر سخن گقت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۵۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
من از این مقام عراقی تشکر می کنم.حتما انجام میشه
آخرین اخبار