آزادی۲۸۰ زندانی جرائم غیر عمد و مالی آزاد در خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با همت ستاد دیه استان و کمک خیرین امسال ۲۸۰ زندانی جرائم غیر عمد و مالی آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در زمینه تحقق کاهش جمعیت زندان‌ها و شناسایی محکومان مالی غیرعمد و نیازمند، امسال با تلاش و کوشش ستاد دیه استان و کمک خیرین ۲۸۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد مالی آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

او بیان داشت: ستاد دیه خوزستان به واسطه خدمات و تلاش‌های خود و کمک‌های خیرین گام‌های مؤثر فراوانی در زمینه آزادسازی زندانیان جرایم مالی و غیر عمد برداشته است و باید در این امر خداپسندانه، با کار جهادی، زمینه آزادی افراد بیشتری را از زندان‌ها فراهم کند.

حجت الاسلام مرادی افزود: این حرکت علاوه بر پاداش اخروی آثار عینی و قابل لمس دنیوی نیز دارد که با آزادی فرد زندانی جرائم مالی غیر عمد، گرفتاری‌های اعضای خانواده او حل شده و انحرافات اجتماعی کاهش می‌یابد، چرا که از دست دادن سرپرست خانوار برای هر خانواده‌ای خسارت‌ها و آسیب‌هاب فراوان روحی، روانی، اقتصادی و اجتماعی به دنبال دارد.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: ترویج سنت حسنه الهی کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی و شناساندن این خدمات به جامعه، خود از بالاترین توفیقاتی است که باعث جلب رضایت الهی می‌شود و جا دارد از تمامی عزیزانی که در درحل مشکلات و فراهم کردن آزادی این زندانیان تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی کنم.

پژمان پروین مدیرکل زندان‌ها و عضو هئیت امناء ستاد دیه خوزستان نیز گفت: ستاد دیه استان اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای در آزاد سازی زندانیان جرایم مالی و غیر عمد داشته است و این ستاد یک ستاد موفق، پیشگام و پیشرو در سطح کشور است.

او افزود: در سال آینده در نظر داریم با یک برنامه ریزی و راهکار‌های مناسب و با کمک خیرین کل زندانیان جرایم مالی و غیر عمد را تعیین تکلیف و زمینه آزادی تعداد زیادی از آنان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.