معرفی کتاب؛

روایت زندگی همسر و مادر شهیدان جنیدی

کتاب «مگر چشم تو دریاست» اثر جواد کلاته عربی در انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،کتاب «مگر چشم تو دریاست» اثر جواد کلاته عربی در انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.زندگی همسر و مادرشهیدان جنیدی روایت می شود. در این اثر از فعالیت های حاج آقا و حاج خانم جنیدی به همراه داماد ها و عروس های این خانواده مجاهد در پشت جبهه سخن به میان می آید. همچنین در بخشی از این کتاب سه بازدید مقام معظم رهبری از بیت شهیدان جنیدی روایت می شود.


بیشتربخوانید


در بخشی از این کتاب می خوانیم:

«همان موقع که ما ساکن رودسر بودیم، یک‌بار ما درخواست داده بودیم که به دیدن خانمِ آقا برویم. چند وقتِ بعد خبر دادند که ایشان ما را دعوت کرده برویم منزل‌شان. من و سوسن رفتیم. یک خانم دکتری هم آن‌جا نشسته بودند. تقریباً نیم ساعت نشستیم. بعد که خواستیم بیاییم،‌ خانمِ آقا گفتند «حالا که تا این‌جا اومدید، می‌خواید برید آقا رو هم ببینید؟» خیلی خوشحال شدم، باورم نمی‌شد.‌ گفتم «از خدامه خانم‌جان!» ایشان یک شخصی را صدا زدند و گفتند: «حاج‌خانم رو راهنمایی کنید برند خدمت آقا. من چادر سفید سَرَمه، نمی‌تونم بیام بیرون.» رفتیم دیدیم آقا پشت میز کوچکی روی زمین نشسته‌اند و در حال انجام کارهایشان هستند. یک جعبه‌ی کوچکی هم جلویشان بود که یادم نیست سوهان بود یا شیرینی. ما سلام و احوال‌پرسی کردیم و آمدیم بیرون.

شاید یکی دوسال بعدش هم ما برای بار دوم رفتیم دیدن خانمِ آقا. این دفعه دسته‌جمعی رفتیم. از پیشوا حرکت کردیم که با حاج‌آقا و پاسدارها برویم رودسر. قرار شد حاج‌آقا و محافظ‌ها و دامادم، ‌محمد و نوه‌هایم توی ماشین بنشینند تا ما سریع برویم و برگردیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار