معرفی کتاب؛

کتابی که روایتگر سفر یک موکب اربعینی است

کتاب «اهالی اینجا» به قلم زهرا آقازاده در انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «اهالی اینجا» به قلم زهرا آقازاده در انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. این اثر روزنوشت‌هایی از بخش بانوان یک موکب اربعینی در کربلای معلی است. موکب حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام (اهالی قم المقدسه) از سال ۹۳ و به دنبال تاکیدات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید مبنی بر برگزاری باشکوه این زیارت تاسیس شد و توانست با همت خیرین بزرگوار و شیعیانی که دل در گرو حسین علیه السلام دارند، هر سال با توسعه ظرفیت خدمات رسانی خود بیشتر در خدمت زوار باشد.


بیشتربخوانید


موکب حضرت فاطمه (علیها السلام) با استقرار در کربلای معلی هر ساله به ده‌ها هزار نفر از زائران سیدالشهداء (ع) خدمات اجتماعی ارائه می‌کرد. از دیگر خدمات این موکب در این ایام می‌توان به خدمات فرهنگی از جمله برگزاری نماز جماعت، سخنرانی‌های مذهبی، پاسخ به شبهات، مشاوره‌های روانشناسی و دینی، برگزاری مراسم سوگواری و برپایی دسته‌های عزاداری اشاره کرد.

خواهران زائر در ایام اربعین به نیمی از فضا و زیرساخت‌های موکب دسترسی داشتند؛ به همین منظور خواهران خادم به صورت شبانه روزی به این زائران خدمت می‌کردند. مدیران موکب در سال ۹۸ برای ثبت مستند‌های این بخش و ارزیابی بانوان خادم از نویسنده کتاب خواستند، از ابتدا تا پایان سفر با آن‌ها همراه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار