رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان:

وکلا برای رسیدن حق به حق دار تلاش کنند

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: وکلا نباید بنای کار را برای کسب مال بگذارند بلکه رساندن حق به حق دار ارزش بسیار والایی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حجت الاسلام محمد امیر ابراهیمی،رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان در آئین تحلیف کارآموزان مرکز وکلای قوه قضاییه استان کرمان گفت:وظیفه وکیل دفاع از انسانی است که پشت و پناهی جز خداوند ندارد و از این رو وکیل باید در بیان مطالب و دلایل قوی عمل کند.

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان تصریح کرد: دفاع وکیل از موکل باید در چارچوب قانون و حق انجام و از هرگونه مجادله با قاضی خودداری شود و وکلا باید در بیان حقیقت به شکلی هنرمندانه و با آرامش اقدام کنند که با دلایل و مدارک، ابعاد مختلف موضوع را برای قاضی روشن شود.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: وکیل باید به این مرحله برسد که اعتماد عمومی مردم را نسبت به خود جلب کند و نباید بنای کار را برای کسب مال گذاشت و باید بنا را بر این گذاشت که رساندن حق به حقدار ارزش بسیار والایی دارد که در تمامی ابعاد زندگی وکیل اثر می‌گذارد.

او از وکلا به عنوان بازوی عدالت یاد کرد و افزود: وکیل باید به قاضی کمک کند تا عدالت به بهترین شکل ممکن در جامعه محقق شود و در این رابطه تمامی افراد مرتبط با پرونده از جمله قاضی، وکیل، کارشناس و... اگر دست به دست هم دهند تا واقعیت و حقیقت را آشکار کنند، موجب رضای خداوند می‌شود.

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان، حجم بالای ورودی پرونده‌ها را یکی از مشکلات دستگاه قضایی برشمرد و گفت: به منظور کاهش ورودی به محاکم نیاز به همراهی و همکاری وکلا داریم تا با صلح و سازش در میان طرفین دعوا  اقدام کنند و وکلایی که در راستای صلح و سازش تلاش می‌کنند از سوی کانون بایدشناسایی و به مردم و جامعه معرفی شوند، اگر بناباشد تشویق شوند به نحو آشکار تشویق شوند، این وکلای آبروی جامعه وکالت و برگ برنده جامعه را در دست دارند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این مطلب که معاضدت، انتظار دیگر دستگاه قضایی از وکلا است، گفت: بخش اعظمی از سند تحول قضایی با همراهی وکلا اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار