رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور؛

سومین مرز بین ایران و پاکستان در پیشین افتتاح می شود

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در ۲۶ اسفند ماه امسال سومین مرز زمینی بین ایران و پاکستان در پیشین افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای در حاشیه بازدید از مرز دوغارون گفت: با توجه به اینکه استقرار برخی دستگاه‌های اجرایی در برخی مرز‌های زمینی کشور مشکلاتی را ایجاد کرده است، مستقل بودن پایانه‌های مرزی می‌تواند نقش بسزایی در مدیریت برنامه‌های اجرایی در معبر‌های زمینی داشته باشد که این موضوع یکی از مهم ترین مطالبات تجار و سرمایه گذاران کشور‌های همسایه می‌باشد.

او افزود: در حال حاضر مرز بازرگان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده که پیش بینی می‌شود در اردیبهشت ماه سال آینده مدیریت واحد پایانه‌های مرزی در آن اجرایی شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به افتتاح و بازگشایی مرز ریمدان دومین مرز بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان اشاره کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی مرز ریمدان می‌توان شاهد رشد اقتصادی و فرهنگی بود چرا که ۲ کشور ایران و پاکستان دارای روابط دیرینه اقتصادی، تاریخی و فرهنگی بوده و در ۲۶ اسفند ماه امسال سومین مرز زمینی با این کشور نیز در پیشین افتتاح خواهد شد.

امانی بیان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای براساس برنامه‌های دانش محور گام برداشته و ساماندهی جاده‌های مرزی یکی از مهم ترین برنامه‌های پیش روی این سازمان در سال آینده می‌باشد.


بیشتربخوانید



او تصریح کرد: مرز دوغارون به عنوان اولین ورودی برای اتباع کشور افغانستان به جهموری اسلامی ایران محسوب می‌شود که نیاز است مسئولان استانی و کشوری برای توسعه زیرساخت‌های این منطقه تلاش بیشتر داشته باشند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به قدمت فضا‌های موجود اداری و خدماتی در پایانه مرزی دوغارون اشاره و اظهار کرد: طرح ساماندهی و بازسازی پایانه مرزی دوغارون در دستور کار قرار دارد که عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک شروع خواهد شد و امید است با این اقدام بتوان گام‌های موثر در حوزه افزایش خدمات و ارتقای تعامل بین ایران و افغانستان برداشت.

امانی تاکید کرد: مرز باید محل عبور باشد و در کوتاهترین زمان ممکن کالا‌های مورد نیاز به کشور مقابل صادر شود.

حادثه گمرک اسلام قلعه نقاط ضعف را نشان داد

محسن سیاح فرماندار تایباد گفت: حادثه تلخ گمرک اسلام قلعه نقاط ضعف حوزه‌های اقتصادی و اجرایی را نشان داد و البته جایگاه و حسن نیت ایران را برای کشور همسایه تبیین کرد.

او افزود: مرز دوغارون هم معبر اقتصادی و هم یک معبر امنیتی است و تلاش کردیم تمام مولفه‌های امنیتی و اقتصادی دست به دست هم دهند تا هیچ یک فدای دیگری نشود.

فرماندار تایباد ادامه داد: علیرغم فراز و فرود‌هایی که داشتیم همه دستگاه‌های مستقر در مرز تلاش کردند این تنفس گاه مهم اقتصادی کشور با تمام انرژی فعالیت کند.

سیاح بیان کرد: به دلیل شکل مرز دوغارون، طرح ساماندهی آن تهیه شد که هدف از آن تحول در فیزیک مرز و اصلاح فرایند‌های سازمانی با هدف اصلاح، سالم سازی و روان سازی فعالیت‌های مرزی است.

او تصریح کرد: طرح جامع پایانه مرزی با توجه به سابقه آن در دوغارون نیازمند بسترسازی سالم است؛ اول باید بسترسازی لازم در این پروژه انجام شود تا دچار مشکلات دوره قبل نشویم.

انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار