قیمت هر اونس طلا به ۱۶۹۲ دلار و ۴۳ سنت رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد کاهش به ۱۶۹۲ دلار و ۴۳ سنت رسید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، در حالی که رئیس فدرال رزرو روز گذشته اظهار داشته که بالا رفتن سود اوراق قرضه شکل بی نظمی نداشته است، ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا افزایش بیشتری را شاهد بوده و همین مسئله سبب سقوط قیمت طلا به پایین‌ترین رقم حدود ۹ ماه گذشته شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد کاهش به ۱۶۹۲ دلار و ۴۳ سنت رسید. قیمت طلا در اوایل امروز به پایین‌ترین رقم از ۸ ژوئن یعنی ۱۶۸۶ دلار و ۴۰ سنت رسیده بود. از ابتدای هفته جاری تاکنون قیمت طلا شاهد حدود ۲.۳ درصد کاهش بوده است. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با ۰.۶۹ درصد کاهش به ۱۶۸۸ دلار و ۹۰ سنت رسید.

جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا روز پنجشنبه بر تعهد خود مبنی بر تداوم سیاست پولی انبساطی تاکید کرد و گفت، هرچند افزایش سوددهی اوراق قرضه قابل توجه بوده، اما من اعتقاد ندارم که فدرال رزرو باید برای پایین آوردن این سود مداخله نماید.

جفری هالی تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «مشخص است که اظهارات پاول برای کاهش سود اوراق قرضه کافی نبوده و از برخی جهان حتی چراغ سبزی برای افزایش سود بوده است.»

وی افزود: «همه شواهد نشان از آن دارد که افزایش سود اوراق قرضه تداوم خواهد داشت.» به نظر می‌رسد که کاهش قیمت طلا اجتناب ناپذیر است و قیمت‌ها در روز‌های آتی به رقم ۱۶۰۰ دلار نزدیک خواهد شد.

میزان سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا امروز در بالای ۱.۵ درصد باقی ماند، در حالی که ارزش دلار به بالاترین رقم‌های ۳ ماه گذشته رسید. رشد سوددهی اوراق قرضه سبب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار‌های امنی نظیر بازار طلا شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: طلا و سکه ، بازار طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار