یک سال از آمدن کرونا به بوشهر گذشت/ از شناسایی بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ مبتلا تا فوت ۸۹۲ نفر

امروز نخستین سالگرد شناسایی اولین موارد ابتلا به کرونا در استان بوشهر است. از آن زمان تا کنون ۲۰ هزار و ۵۸۳ مبتلا به این ویروس در استان شناسایی شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ بود که پای کرونا به بوشهر هم باز شد. این استان از آخرین استان‌هایی بود که سروکله کرونا در آن پیدا شد.

در آن زمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: سه بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده‌اند که دو نفر در بیمارستان شهید گنجی برازجان و یک نفر نیز در بیمارستان شهدای خلیج فارس آزمایش داده‌اند.

دکتر سعید کشمیری گفت هر سه بیمار شاغل بودند و از استان‌های آلوده به بوشهر برگشته بودند؛ یک نفر ماموریت دو هفته‌ای داشته و دو نفر دیگر نیز ساکن استان‌های آلوده بوده‌اند.

او به این نکته هم اشاره کرد که دو بیمار بستری در بیمارستان برازجان در منزل تحت مراقبت هستند و بیمار حاضر در بیمارستان شهدای خلیج فارس هم که از استان آلوده برگشته دو هفته به مدت درمان او اضافه شده است ولی حال عمومی خوبی دارد.


بیشتر بخوانید


و امروز یک سال از روزی که این خبر منتشر شد می‌گذرد. در این یک سال هر روز آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا اعلام می‌شود.

به گفته دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر، تعداد مبتلایان شناسایی شده به این ویروس در استان اکنون به  ۲۰ هزار و ۵۸۳ نفر رسیده است.

دکتر سعید کشمیری، مجموع جانباختگان کرونا را هم ۸۹۲ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۲۰ نفر مشکوک به این بیماری بوده‌اند.

او افزود: آخرین مورد فوتی خانمی است ۷۰ ساله بدون سابقه بیماری زمینه‌ای که امروز جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند و ۷۷ بیمار اکنون در این بخش‌ها در حال درمان هستند.

کشمیری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر از بیماران بستری در بخش‌های کرونایی با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد پنج نفر به کرونا مبتلا بودند.

او با بیان اینکه اکنون ۱۵ بیمار در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری هستند، گفت: از این تعداد هفت نفر با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر از مردم خواست از سفر به استان‌های پرخطر خودداری کنند و از شهروندان این استان‌ها نیز مهمان نپذیرند.

کشمیری مانند گذشته از مردم درخواست کرد دورهمی‌ها را به حداقل برسانند و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.