مردم کردستان در کمک به نیازمندان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند

امام جمعه موقت سنندج گفت:مردم باشرف کردستان علی‌رغم دست‌تنگی و مشکلات مالی اما اهل سخاوت بوده و در کمک به نیازمندان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ماموستا معروف خالدی امام جمعه موقت سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد دارالحسان این شهر برپا شد،گفت: اطمینان داریم که مردم کردستان با وجود مشکلات مالی، در خط فکری پیامبر(ص) و کمک به فقرا و نیازمندان هستند و این رویه نیک را فراموش نمی‌کنند.

او با بیان اینکه کمک به نیازمندان تنها به شکل مالی نیست و می‌توان با محبت به آنان هم کار خیر کرد، افزود: خداوند در قرآن بر مشارکت مسلمانان در امور نیک و ماندگار و دوری از زشتی، پلیدی، کدورت و دشمنی تاکید کرده که رستگاری در عمل به این موارد است.

امام جمعه موقت سنندج گفت: اگر رستگاری بزرگ و سعادت دنیا و آخرت را می‌خواهیم باید به خداوند متعال ایمان داشته باشیم و عمل صالح انجام دهیم و همانگونه که برای زندگی برنامه‌ریزی می‌کنیم، برای عبادت هم برنامه داشته باشیم.

ماموستا خالدی با اشاره به اینکه شرکت در نماز جمعه تکلیفی خدایی است، تاکید کرد: وای به حال کسی که شناسنامه معنوی خود را که همانا پیروی از پروردگار، پیامبر(ص) و اهل بیت بوده، گم کند، پس همه برای رضایت خداوند و رستگاری دنیا و قیامت تلاش کنیم.

او با تأکید بر حفظ وحدت مسلمین گفت: مسلمانان از کینه و کدورت دوری کرده و به‌جای اینها عطوفت و مهربانی را در دل خود جای داده و از عبادت، نماز، صدقه، کمک به نیازمندان و عمل صالح غافل نشوند.

ماموستا خالدی افزود: انسان‌هایی که در راستای پیروی از فرموده خداوند و قرآن گام بردارند، هیچ‌گاه فریب شیطان نخورده و گمراه نخواهند شد، بنابراین این‌روزها را فرصت و روز بیداری اسلامی دانسته و عمل صالح انجام دهیم.

امام جمعه موقت سنندج گفت: امیدوارم به برکت این روز و مکان مقدس، مردم از شر ویروس کرونا نجات پیدا کرده و مشکل جوانان حل و همه کسانی که در راستای خدمتگزاری به فقرا گام برمی‌دارند، موفق باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.