در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ثبت وزش تندباد تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت در تهران

یک کارشناس هواشناسی گفت: بارش تا پایان امشب در تهران ادامه دارد و وزش تندباد‌های محلی با سرعت ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعات تا فردا در پایتخت خواهد بود.

امیرحسین سر کرده کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تا پایان امشب در تهران شاهد باران خواهیم بود و به مرور از میزان بارش ها کاسته می‌شود، گفت: امشب و فردا شاهد تندبادهای موقتی و محلی خواهیم بود به طوری که سرعت تند باد و بادهای لحظه ای امروز تا ۶۰ کیلومتر در ساعت هم ثبت شده است.

او ادامه داد: وزش باد و تند بادهای موقتی فردا در تهران، سمنان، البرز، اصفهان، قم و آذربایجان شرقی، قزوین خراسان رضوی، سمنان و کرمان ادامه داشته و تا ۹۰ کیلومتر در ساعت هم خواهد رسید.

سرکرده با بیان این که فردا در تهران بارش نخواهیم داشت، افزود: در سایر مناطق کشور سامانه بارشی در حال عبور از نوار شرقی است و استان های خراسان شمالی، جنوبی، مناطق شرقی، گلستان ارتفاعات شرقی البرز شاهد بارش خواهیم بود.

او اظهار کرد: شدت بارش در ارتفاعات شمال شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری و جنوب کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. دریای خزر نیز امشب مواج است بعد ظهر و اوایل امشب از میزان ابرناکی و بارش به تدریج از سمت غرب کاسته خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب سامانه بارشی بر روی کشور فعال است گفت: این سامانه بارشی در استان های سیستان، بلوچستان و هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و جنوب فارس و همچنین سایر مناطق کشور شاهد بارش باران هستیم.

او ادامه داد: در استان‌های جنوبی شاهد رعد و برق و در شمال و غرب؛ ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات شمال شرق شاهد بارش برف خواهیم بود.

او یاد آور شد: این سامانه در روز شنبه در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی فعال بوده و سپس از کشور خارج می شود. همچنین در استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور مناطق مرکزی،  دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و روز شنبه در شرق و جنوب شرق استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی  وزش باد شدید بوده و در برخی نقاط شرق و جنوب شرق گرد و خاک هم پیش‌بینی می‌شود.

سرکرده تصریح کرد: در روز یکشنبه وزش باد گرم جنوبی و افزایش محسوس دما در استانهای ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.  از بعد از ظهر روز یکشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی در استان‌های ساحلی خزر آغاز شده و دریای خزر مواج خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز دوشنبه در مناطق شمال غرب و روز سه شنبه در نوار شمالی کشور بارش خواهیم داشت.  امشب خلیج فارس و روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج است.

سرکرده اظهار کرد آسمان تهران صاف همراه با وزش باد همراه با وزش باد شدید است و بیشترین دمای تهران ۱۷ و کمترین آن ۶ درجه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزش باد ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار