معاون وزیر راه وشهرسازی:

سفر به خوزستان بدون تست کرونا ممنوع شد

رسولی گفت: پیش از انجام سفر به مسافران استان خوزستان پیامکی ارسال می‌شود، با این مضمون که در صورت داشتن تست منفی کرونا با مهلت ۷۲ ساعت، جواب آزمایش را به همراه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، تجهیزات و صنایع وابسته، بیان کرد: طبق تأکیدات ستاد ملی مقابله با کرونا از مردم می‌خواهیم که در ایام نوروز امسال هم در خانه بمانند و از سفر غیرضروری پرهیز کنند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ادامه داد: به هر حال شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های حمل و نقل ریلی به جهت ماهیت فعالیت خدماتی خود موظف هستند خدمات ارائه کنند، به هر حال در این ایام سفرهای ضروری هم زیاد وجود دارد که باید خدمات دریافت کنند.

او بیان کرد: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است، در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل‌ها تمهیدات سخت‌گیرانه‌ای در حوزه سفرهای ریلی اعمال کند.

رسولی با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا درباره سفر به خوزستان و برخی شهرها، گفت: در کنار رصد کد ملی مسافران در  سامانه وزارت بهداشت در چندین مرحله، اجرای اقدامات بهداشتی در مسیرهای مختلف توسط شرکت‌های ریلی تشدید شده است.

رسولی تاکید کرد: در هر سفر، در سه مرحله وضعیت سلامت مسافر از طریق کد ملی و از‌ سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رصد می‌شود، هنگام خرید بلیت، روز سفر و هنگام سوار شدن قطار کد ملی مسافر استعلام می‌شود، تا اگر در این مدت تست مسافر مثبت شده باشد، با احترام از انجام سفر جلوگیری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: برنامه‌ریزی شد برای سفرهای مبداء و مقصد خوزستان و شهرهای این استان، ‌ تست سریع کرونا با همکاری وزارت بهداشت از مسافران گرفته می‌شود.

او توضیح داد: پیش از انجام سفر به مسافران استان خوزستان پیامکی ارسال می‌شود، با این مضمون که ‌در صورت داشتن تست منفی کرونا با مهلت ۷۲ ساعت، جواب آزمایش را به همراه داشته باشند، حال اگر مسافری آزمایش نداده باشد و یا تست منفی کرونا به همراه نداشته باشد، ضرورت دارد حداقل دو ساعت پیش از سفر در ایستگاه راه آهن مبداء حضور داشته باشد تا تست سریع کرونا از مسافر انجام شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: در سفر‌های منتهی به استان خوزستان مراقبت‌های بهداشتی را افزایش داده‌ایم و حتما موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت و نظارت د‌قیق می‌شود‌.

انتهای پیام/

برچسب ها: راه آهن ، حمل ونقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
واکسن کرونا چی شد!؟؟ دولتمردان ما زدند، تمام شد!؟!!!
آخرین اخبار