پیش بینی برداشت ۱۰ تن خیار گلخانه‌ای در بایگ

رئیس جهاد کشاورزی بخش بایگ تربت حیدریه گفت: پیش بینی می‌شود سالانه ۱۰تن خیار گلخانه‌ای با روش کشت هیدروپونیک در بایگ برداشت شود.

جواد صداقت جعفری رئیس جهادکشاورزی بایگ در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: کشت هیدروپونیک اصطلاحی در علم باغداری است که به روشی در صنعت کشاورزی مدرن امروز جهان اشاره می‌کند که گیاه به جای آنکه مثل روش سنتی همیشگی در خاک رشد و نمو پیدا کند در سیالی از محلول‌های غذایی قرار می‌گیرد تا بستر هماهنگی برای رشد گیاه فراهم شود. در این روش ریشه گیاه در معرض هوا قرار گرفته است و قطعا منفعت تولید را به همراه خواهد داشت.

او افزود: در روش هیدروپونیک، آلودگی خاک مشغله ذهنی گلخانه دار نیست و نیازی به ضد عفونی نخواهد بود؛ همچنین، چون آب به صورت چرخشی در حرکت است در مصرف آب صرفه جویی شده و هزینه تمام شده تولید کاهش پیدا می‌کند؛ لذا این یک فرصت خوب برای مناطقی مانند بخش بایگ که بحران کم آبی دارند است.


بیشتر بخوانید



رئیس جهاد کشاورزی بایگ ادامه داد: برداشت خیار از این گلخانه هیدروپونیک در سطح ۵۰۰ مترمربع از اواسط دی ماه آغاز شده است که رقم کشت شده در آن از نوع خیار ناگین است.

صداقت جعفری بیان کرد: در این واحد تولیدی روزانه حدود ۱۰۰ کیلوگرم خیار گلخانه‌ای برداشت می‌شود که تا کنون حدود ۵ تن برداشت شده و پیش بینی می‌شود سالانه حدود ۱۰ تن برداشت داشته باشد.


انتهای پیام/ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.