تعطیلی ۶ آرایشگاه متخلف در جهرم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، از تعطیلی ۶ آرایشگاه زنانه و مردانه به دلیل رعایت نکردن شیوه‌ نامه‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مجید ارجمند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، گفت: حضور افراد در محیط سربسته و قرار گرفتن آن ها در کنار هم شرایط را برای ابتلای افراد به ویروس کرونا  آسان و دو چندان می کند بنابراین آرایشگران اجازه ندهند محیط آرایشگاه شلوغ شود.

او، بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن سال جدید و بالارفتن آمار برگزاری مراسم عروسی، صاحبان سالن‌های آرایشی مراجعات زیادی دارند و برای حفظ سلامتی افراد و پیشگیری از شیوع بالای بیماری در شهرستان جهرم باید نوبت‌دهی به مشتریان در آرایشگاه‌ها بر اساس فواصل زمانی و به صورت نوبت دهی تلفنی باشد و از تجمع افراد در این مکان ها به جد جلوگیری شود.

ارجمند، با اشاره به صدور ۱۶ اخطاریه و همچنین  پلمب و تعطیلی چهار آرایشگاه زنانه و ۲ آرایشگاه مردانه در دو هفته گذشته در شهرستان جهرم تصریح کرد: علت پلمب‌شدن این تعداد از آرایشگاه‌ها، تجمع بیش از حد مشتریان بر اساس محیط آرایشگاه، نبود فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده ‌نکردن از ماسک بوده است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، ادامه داد: انجام تاتو بدون داشتن مجوز از سازمان فنی حرفه‌ای و آموزشگاه بهداشت اصناف در آرایشگاه‌های زنانه از دیگر علت‌های پلمب شدن آن ها بوده است. 

او، افزود: در اپیدمی کرونا انجام  تاتو، پدیکور و مانیکور که ارتباط مستقیم با رعایت بهداشت دارند ممنوع است.

رضا رحمانیان مدیر بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم  خطاب به آرایشگران اضافه کرد: از مراجعه‌کنندگان باید لوازم شخصی اصلاح و آرایش را همیشه به همراه داشته باشند و از ضد عفونی کردن محیط و صندلی و تجهیزات سالن بعد از خروج مشتری‌ها مطمئن شوند.

او، اظهار کرد: نکته مهمی که آرایشگران باید توجه داشته باشند وجود تهویه هوای مناسب در محیط کارشان و در اختیار گذاشتن محلول های ضد عفونی به مشتریان است و آن ها باید  از لوازم آرایشی که با چشم و دهان تماس دارد استفاده نکنند.

رحمانیان، گفت: مشتریان از آرایشگر خود بخواهند قبل از شروع کار، دست‌ها را شسته و ضدعفونی کنند و بعد از اتمام کار  دست و صورت خودتان را شسته و ضد عفونی کنند.

انتهای پیام/ت

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار