غرس نهال در حاشیه بزرگراه محور زرند ـ کرمان

بیش از یکصد اصله نهال در پارکینگ‌های بزرگراه زرند ـ کرمان در قالب طرح «هر دانش آموز یک راهدار افتخاری، هر دانش آموز یک درخت»، غرس شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی پورحبیبی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرند با تأکید بر اینکه کشت نهال و حفظ فضای سبز و محیط زیست یک وظیفه ملی است که بایستی بقا و توسعه آن به دانش آموزان و نسل بعد نیز آموزش داده شود، گفت: به مناسبت هفته درختکاری، نهالکاری در پارکینگ‌های بزرگراه زرند ـ کرمان در قالب طرح "هر دانش آموز یک راهدار افتخاری، هر دانش آموز یک درخت"، غرس شد.

او با بیان اینکه پارکینگ‌های جاده ای، کمک شایانی در رفع خستگی و توقف ایمن بهره برداران از مسیر (رانندگان) را بر عهده دارند، افزود: ایجاد جاذبه و تامین محیطی مناسب با حفظ ایمنی ترافیک در این پارکینگ ها، تاثیر بسزایی در کاهش حوادث جاده‌ای خواهد داشت.

پورحبیبی تصریح کرد: بدین منظور، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرند با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، مدیریت آموزش و پرورش و دانش آموزان دبیرستان علامه حلی و آیت الله خامنه‌ای زرند با هدف تشویق آن‌ها به حفظ منابع طبیعی و ترویج حفاظت از طبیعت، داشتن فضای سبز و ایجاد شادابی، طراوت و تامین محیطی مناسب برای استراحت رانندگان، نسبت به این امر مقدس اقدام کردیم.

او‌ بیان داشت: برگزاری این آیین، آن هم در شرایط شیوع کرونا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، نشان دهنده اهمیت درختکاری و حفظ فضای سبز و توسعه آن در سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای، اداره منابع طبیعی و مدیریت آموزش و پرورش است.

پورحبیبی افزود: در این طرح با کاشت بیش از یکصد اصله درخت به همت راهداران، هر دانش آموز با خانواده خود مسئولیت نگهداری و آبدهی آن را به عهده می‌گیرد و عملاً همزمان با رشد و شکوفایی این دانش آموزان مستعد و کوشا، انشالله شاهد پرورش و شکوفا شدن درختان کاشته شده خواهیم بود.

علی میرزایی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان زرند هم گفت: در طول هفته منابع طبیعی، قریب به ۴ هزار اصله درخت در سطح شهرستان زرند غرس می شود، افزود: هر هکتار جنگل، سالانه ۲ و نیم تن اکسیژن تولید می‌کند و با توجه به افزایش جمعیت و همچنین زندگی ماشینی، بر ضرورت همکاری آحاد مختلف مردم برای محافظت جنگل‌ها و مراتع تاکید می شود.

علی حسن زاده معاون فرماندار زرند نیز، برگزاری مراسم درختکاری با مشارکت دانش آموزان را نمونه عملی از اجرای منش‌های سازمان دانش آموزی اعلام کرد و کاشت و نگهداری از آن‌ها را یکی از راه‌های تقویت مسئولیت پذیری و مشارکت جویی و دوستی با طبیعت دانست.

حجت الاسلام رضا ایزدی مسئول ستاد نماز جمعه زرند هم با اشاره به احادیث و روایات و توصیه دین مبین اسلام به درختکاری بر دوستی بیش از پیش با طبیعت، مسئولیت پذیری و مشارکت جویی در حفظ و حراست از منابع طبیعی تاکید کرد.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار