پیشروی نیرو‌های مردمی یمن در استان مارب/ کشته و زخمی شدن ده‌ها مزدور سعودی

نیرو‌های مردمی یمن به پیشروی خود در استان مارب و تلاش برای آزادسازی این استان ادامه می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بلندی‌های «النضود» در جبهه العلم در شمال شهر مأرب را به کنترل خود درآوردند و ده‌ها نفر از مزدوران سعودی را به هلاکت رساندند یا اسیر کردند.

بر این اساس، نیرو‌های یمنی موفق شدند بلندی‌های «حمّه الدیاب» واقع در منطقه «نخله» شرق شهرستان‌های «رغوان» و «مدغل» (شمال غرب استان مأرب) را به کنترل خود در آورند. در تلاش برای پاکسازی این منطقه تعدادی از نیرو‌های هوادار عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی)، نیرو‌های ائتلاف سعودی-اماراتی و شبه نظامیان حزب اصلاح کشته، زخمی یا اسیر شدند و بخشی از تجهیزات جنگی این نیرو‌ها منهدم شد.

پیشتر «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرده بود اخراج اشغالگران خارجی وظیفه هر فرد آزاده یمنی است و فرزندان کشور باید برای آزادی تمام استان‌ها با یکدیگر همکاری کنند. دشمن نباید در هیچ استانی مانند آنچه در مأرب تلاش می‌کند، جای پا داشته باشد.

کارشناسان معتقدند نبرد مأرب یک نبرد سرنوشت ساز در تحولات میدانی و نظامی و حتی سیاسی یمن به شمار می‌رود به طوری که برخی تحلیلگران به آن لقب «مادر نبردها» را داده‌اند. نتایج این نبرد سرنوشت منطقه مرزی میان یمن تا عربستان را مشخص خواهد کرد.

در همین حال شبکه تلویزیونی الجزیره نیز از عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پادگان وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، در شهر تعز خبر داد. در این عملیات یک نظامی کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

منابع نظامی در شهر تعز نیز اعلام کردند جنبش انصارالله یمن پادگان «العُفا» در شهر «تربه» در جنوب تعز، را با پهپاد هدف قرار داد. تاکنون جزییات بیشتری در این باره منتشر نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
reza
۰۹:۴۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
جناب عبدالسلام عزیز و جناب یحیی سریع عزیز و شجاع : هم اکنون که از دم افعی به سرافعی رسیده اید نیرنگ مذاکره و دعوت به صلح را نخورید هرگز فراموش نکنید که شماها مسئول خون شهداء به خون خفته یمن هستید بنابراین تا تحقق تمام خواسته های بحق و مشروع یمن دست از پیشروی برندارید انشاء الله تعالی نماز در مدینه منوره و طواف در مکه مکرمه........نصرمن الله و فتح قریب.....فان حزب الله هم الغالبون ......و ان الله لایخلف المیعاد.......ان تنصرالله ینصرکم به امید پاکسازی مدینه و مکه از لوث منحوس وهابیت آل سقوط
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۵۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
ان شا الله به زودی شاهد پیروزی مردم مظلوم یمن بر سعودی های پست فطرت خواهیم بود
آخرین اخبار