متهم شدن پزشک کاخ سفید به فساد اخلاقی

دریادار رانی جکسون به رفتار‌های غیراخلاقی و مصرف مشروبات الکلی حین خدمت متهم شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی نیوز، دریادار «رانی جکسون»، نامزد جمهوری خواه کنگره آمریکا به رفتار غیراخلاقی در هنگام اشتغال به عنوان پزشک ارشد کاخ سفید متهم شده است.

جکسون که در سال ۲۰۱۸ میلادی نامزد تصدی وزارت امور کهنه سربازان ارتش آمریکا بود، در پی متهم شدن به نوشیدن الکل در هنگام انجام وظیفه و تجویز داروی بیش از حد نیاز و مجاز برای بیماران، مجبور به کناره گیری از این مقام شد.

بازرس کل وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفته است که جکسون هنگامی که در دوره باراک اوباما و دونالد ترامپ، روسای جمهور پیشین آمریکا پزشک ارشد کاخ سفید بوده، رفتار و کردار ناشایست و نامناسبی با زیردستانش داشته که شامل آزار جنسی نیز بوده است.

با این حال، جکسون با تکذیب این ادعا‌ها گفت دموکرات‌ها از این گزارش برای تکرار حملات نادرست به او سوء استفاده کرده اند.

براساس گزارش بازرس کل که نخست توسط سی ان ان گزارش شد جکسون در هنگام کار در کاخ سفید افزون بر مصرف نوشیدنی‌های الکلی و داروی آرامبخش به کارکنان زیردستش، سخنان جنسی می‌گفته و با آنان بدرفتاری کرده و آن‌ها را تحقیر می‌کرده است.

جکسون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ گفته بود که جو بایدن، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دچار "زوال عقل" است و توانایی اداره امور را ندارد. جکسون که از تیم پزشکی کاخ سفید خارج شده و اکنون برای حضور در کنگره آمریکا وارد رقابت‌های انتخاباتی شده، گفت این اظهارات را به عنوان "یک شهروند دغدغه‌مند" مطرح می‌کند نه یک نامزد جمهوریخواه برای کنگره.

پزشک پیشین کاخ سفید پس از این اظهارات در پاسخ به خبرنگاری تایید کرد او هرگز بایدن را معاینه یا درمان نکرده و اظهارات او به مثابه ارزیابی پزشکی از وضعیت سلامت نامزد حزب دموکرات نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
سمانه
۱۰:۴۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
چرا از فسادهای داخل ایران نمیگید چرا انقدر دروغ میگید باشگاه خبرنگاران دروغگو ترین رسانه در ایران
آخرین اخبار