در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ترغیب کودکان به کتابخوانی با محتوای جدید

دبیراجرای رویداد نوآورانه کتاب و کودک گفت: استارتاپ‌ها کتاب‌هایی با محتوای جدید در اختیار کودکان قرار می‌دهند تا از این طریق آن‌ها را به کتابخوانی ترغیب کنند.

محمدرضا مرادی دبیراجرای رویداد نوآورانه کتاب و کودک دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امروزه بحران کتاب و کتابخوانی در تمام سنین بخصوص در کودکان نسل جدید دیده می‌شود که علت اصلی آن تسلط فضای مجازی و گجت‌های دیجیتال است.

او افزود: در فرهنگ سنتی و مدرن ایرانی ها، کودکان همیشه مرکز توجه بوده اند؛ در دنیای مدرن امروز که  کتاب و کتابخوانی تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده است باید در زمینه ارتباط گیری کودکان با کتاب و کتابخوانی سرمایه گذاری کرد.

 دبیراجرای رویداد نوآورانه کتاب و کودک دانشگاه شهید بهشتی گفت: در این رویداد به بازنگری در محتوا، فرم و تهیه کتاب‌های مطابق با فضا و دنیای مدرن کودکان پرداخته می‌شود.

مردای گفت: در رویداد نوآورانه کتاب، استارتاپ‌ها به تحول در فرم (ارائه کتاب‌های گویا) و محتوا (کتاب‌های مطابق با فضای مدرن) می‌پردازند تا کتاب‌هایی با محتوای جدید در اختیار کودکان قرار دهند تا از این طریق به خواندن کتاب، ترغیب شوند.

او در خصوص جزئیات این طرح گفت: این رویداد نخستین رویداد نوآورانه و فناورانه کتاب کودک است که از دهم اسفند به همت مرکز نوآوری علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی و شتابدهنده گام دوم آغاز به کار کرده است.

 دبیراجرای رویداد نوآورانه کتاب و کودک دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: حدود ۶۰ تیم در پیش ثبت نام حضور داشته‌اند و بعد از داوری اولیه ۱۵ تیم توانستند امتیازات لازم را برای ورود به رویداد اخذ کنند.

 مرادی در خصوص معیار‌های لازم برای انتخاب محتوا و موضوع کتاب‌ها در این رویداد گفت: تمرکز ما بر کتاب‌هایی با موضوع و محتوای نوآورانه و فناورانه است، بنابراین ایده‌های جذاب با این مضامین در اولویت قرار دارند.

او تصریح کرد: بخشی از بودجه توسط مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی و بخشی دیگر هم توسط شتابدهنده گام دوم تهیه و تامین شده است.

 دبیراجرای رویداد نوآورانه کتاب و کودک در خصوص میزان حجم مصرفی اینترنت این دسته از کتاب‌های گویا گفت: هزینه اینترنت مصرفی کتاب‌های انیمیشنی گویا و دیجیتال با مصرف کننده است و اغلب افرادی که از این کتاب‌ها استفاده می‌کنند باید بخشی از هزینه اینترنت را پرداخت کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
مطالب پیشنهادی وب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
نام:
ایمیل:
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
آخرین اخبار
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر