تحقق ۸۰ درصد حجم ابلاغی سواد آموزی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۸۰ درصد حجم ابلاغی سال ۱۳۹۹ سوادآموزی استان در هر سه دوره سواد آموزی، انتقال و تحکیم سواد محقق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: حجم ابلاغی امسال سواد آموزی استان در هر سه دوره سواد آموزی، انتقال و تحکیم سواد چهار هزار و ۵۰۰ نفر بوده است. 

زارع پور افزود: سه هزار و ۵۹۶ نفر معادل ۸۰ درصد حجم ابلاغی امسال سواد آموزی کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش فعالیت های سواد آموزی قرار دارند. 

او بیان کرد: فعالیت های سواد آموزی در استان برای افراد بی سواد و کم سواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال شامل دوره ‌های پنج تا هفت ماهه است. 

زارع پور گفت: بیشترین میزان نام نویسی افراد بی‌ سواد و کم سواد کهگیلویه و بویراحمد در کلاس های سواد آموزی مربوط به شهرهای یاسوج، دهدشت و بهمئی و کمترین آن نیز مربوط به شهرهای چرام، لنده و باشت است. 

سید حمدالله خواهش نیک معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ بی سواد و کم سواد استان زیر پوشش طرح نماز کلید بهشت، ۸۵۰ نفر در ۱۶ مرکز یادگیری محلی در حال مهارت آموزی و ۱۲۰ نفر نفر نیز زیر پوشش طرح آموزش رایانه قرار دارند.  

خواهش نیک افزود: سه طرح ‌حلقه های کتابخوانی، خواندن با خانواده و پیوند سواد و زندگی برای افراد بی سواد و کم سواد کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است. 

او بیان کرد: ۹۵۰ آموزش دهنده و ۸۵ ناظر و ارزیاب در فعالیت های سواد آموزی کهگیلویه و بویراحمد مشارکت دارند. 

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: برگزاری کلاس های سواد آموزی در استان با توجه به شرایط کرونایی و همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی به صورت حضوری و فرد به فرد در دوره سواد آموزی و به صورت غیر حضوری در دوره های انتقال و تحکیم سواد است. 

خواهش نیک افزود: بخشی از حق الزحمه آموزش دهندگان سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد آماده پرداخت است. 

او بیان کرد: پرداخت حق الزحمه آموزش دهندگان سوادآموزی شهرستان زلزله زده دنا نیز در اولویت بوده و تا ۲۰ اسفندماه امسال انجام می ‌شود. 

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کهگیلویه و بویراحمد ۹۲.۷ درصد است. 

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.