کوتاهی در تعهد ارزی ۴۴ کارت بازرگانی در استان همدان را معلق کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: ۴۴ کارت بازرگانی در استان به دلیل کوتاهی صادرکنندگان در رفع تعهد ارزی خود، تعلیق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدرضا متین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت:کل تعهد ارزی استان همدان بر اساس اعلام بانک مرکزی ۱۵۴ میلیون دلار است که بخش زیادی از آن پرداخت شده و تعدادی از صادر کنندگان هم  با مشکلاتی دست به گریبان بودند که در دیدار تیم اقتصادی استان با مسئولان و کارشناسان بانک مرکزی برطرف شد.

صادر کنندگان متعهد هستند درآمدارزی خود را براساس توافق با بانک مرکزی به داخل کشور برگردانند.

او یادآوری کرد: ۴۴ کارت بازرگانی در استان همدان تعلیق شده که بیشتر آن ها مربوط به صادرکنندگانی است که در زمینه  رفع تعهد ارزی خود کوتاهی کرده اند. 

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: با حمایت رئیس کل بانک مرکزی مشکلات تامین  ارز ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی استان هم مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات آن ها برطرف شد.

متین اظهار داشت: به تازگی تیم اقتصادی استان متشکل از اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان و جمعی از تولیدکنندگان و صنعتگران به ریاست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان به دیدار رئیس کل بانک مرکزی رفتند.

او اضافه کرد: در این نشست تخصصی مشکلات ۱۱ واحد تولیدی و صنعتی استان پیرامون مسائل تامین ارز و پرداخت تعهدات ارزی مطرح و راه کارهای لازم از سوی کارشناسان بانک مرکزی ارائه شد.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: مشکلات و گرفتاری های ۱۰ واحد قابل حل بود و تصمیم های لازم برای گره گشایی از آن ها گرفته شد تنها برای یکی از واحدهای استان راهکار قانونی مناسبی نیافتیم.

متین، سفر تیم اقتصادی و برپایی این نشست را بسیار اثربخش دانست و تصریح کرد: این جلسه پیرو سفر رئیس بانک مرکزی به استان همدان و قول مساعد او به فعالان اقتصادی تشکیل شد.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی دوم اسفند امسال برای دیدار و گفت وگو با مقامات استان، فعالان بخش خصوصی، تولیدکنندگان و بازدید از چند طرح اقتصادی به همدان سفر کرده بود. 

یک هزار و ۶۶ واحد صنعتی در استان همدان فعالیت دارند.

منبع : ایرنا

انتهای خبر/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۵۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
هم باید از تولید ،صادرات و واردات حمایت همه جانبه کرد و هم باید بر بازگشت ارز ناشی از صادرات به کشور نظارت دقیقی انجام داد