هشدار مشاور روانشناسی دانشگاه ازاد اسلامی مشهد:

فریب تبلیغات نادرست داروهای کرونا را نخورید

مشاور روانشناسی دانشگاه ازاد اسلامی مشهد از رواج تبلیغات فیک و ناشناخته داروهای بیماری کرونا خبر داد.

 

امید عنایتیان دانشجوی دکتری و مشاور روانشناسی دانشگاه ازاد اسلامی مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: دهن بینی و اعتماد به تبلیغات نادرست یک معضل بزرگ است از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تبلیغ کنندگان داروهای مختلف بیکار ننشسته اند و تبلیغات دارو‌های ناشناخته خود را بیشتر از پیش انجام می دهند.

او افزود: متاسفانه مردم عزیز ما بدون آنکه تحقیقی درباره چگونگی تولید داروی پیشنهادی یا نتایج آن داشته باشند به سمت آن رفته و با قیمت‌های کلانی هم آن‌ها را خریداری می کنند که گاهی اوقات متحمل ضرر‌های زیادی هم می شوند.

دانشجوی دکتری و مشاور روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ادامه داد: یکی از دلایل استقبال از دارو‌های ناشناخته و استفاده از ان تبلیغات فضای مجازی و بولد کردن آن از طریق چهره‌های شناخته شده می باشد که طرفداران آن‌ها بدون هیچ تحقیقی اقدام به خرید و استفاده از آن میکنند.

عنایتیان بیان کرد: یکی دیگر از دلایل استفاده دارو‌های ناشناخته ویرووس کرونا دهن بینی و زود باوری مردمان ساده انگار می باشد که متاسفانه تفکر نقادانه و اطلاعات کافی از دارو‌ها را ندارند.

او تصریح کرد: از مردم عزیز خواهشمندیم فریب هر برند ناشناخته و بولد شده را نخورند و برای حفظ سلامتی خود و خانواده اقدام به استفاده از هر دارویی را نکنند و با تحقیق و بررسی هر دارو از چگونگی و مصرف آن مطلع شوند تا مشکلات غیر قابل جبرانآن باعث اتفاقات تلخ تری برای آن‌ها نشود.

انتهای پیام// د. ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.