مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول افتتاح شد/ فیروزآبادی: افزایش مالیات اپراتور‌ها بر هزینه اینترنت تاثیر می‌گذارد

صبح امروز در مراسمی با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی، مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسمی که صبح امروز با حضور ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد، مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول افتتاح شد. در این مراسم امیرحسن نافذ مشاور مدیرعامل همراه اول گفت: در این مرکز اپلیکیشن‌های ملی مثل روبیکا، شاد و ذره بین که توسط شرکت‌های دانش بنیان ملی طراحی شده و اسپانسرینگ آن بر عهده همراه اول بوده به صورت شبانه روزی رصد می‌شود. مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید، تعداد کاربران و محتوا‌های منتشر شده و داشبورد‌های متفاوتی که برای مانیتورینگ اپلیکیشن‌ها مورد نیاز است در این مرکز پایش می‌شود.

نافذ ادامه داد: زیرساخت‌های فنی مثل دیتاسنتر‌هایی که این اپلیکیشن‌ها را ساپورت می‌کنند در این مرکز پایش و رصد می‌شود که در صورت بروز مشکل، تشخیص داده شود که آیا مشکل از شبکه همراه است یا اپلیکیشن و مورد به سرعت حل و فصل شود.

فیروزآبادی در این مراسم گفت: امروز شاهد افتتاح یک مرکز مدرن در حوزه مانیتورینگ شبکه بودیم که فراتر از مانیتورینگ‌های معمول یک اپراتور است. در این مرکز تمهیداتی فراهم شده که وضعیت به کار گیری سکو‌ها پیامک‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی رصد بهتری بشود. امروز شاهد این بودیم که در حوزه BOD سکوی آموزشی شاد و حداقل چهار پیامرسان با تاثیر وسیع ملی، در این مرکز مانیتور می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی بیان کرد: مراحل نهایی پروژه‌ای که همراه اول از چندماه پیش آغاز کرده بود اعلام عمومی پیدا کرده و آن مرورگر یا ماشین جستجوی ذره بین است که از قابلیت‌های محلی خوبی برخوردار است و امیدوار هستیم بتوانیم بخش وسیعی از نیاز‌های مردم را به مراتب از مرورگر‌ها و ماشین‌های جستجوی خارجی بهتر تامین کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: به دنبال این هستیم که اپلیکیشن‌های داخلی اعم از پیامرسان ها، مرورگر‌ها و ماشین‌های جستجو از مزیت‌های سرزمینی استفاده کنیم و سرویس بهتری از مشابه‌های خارجی به شهروندان ارائه دهیم.

فیروزآبادی پیشنهادی را در راستای نظام هویت معتبر و تسهیل تبادل اطلاعات بین دستگاهی مطرح کرد و افزود: ورود مکرر به اپلیکیشن‌هایی که برای ورود نیاز به نام کاربری و رمز عبور دارند یکی از مواردی است که کاربرانی فعال در حوزه کسب و کار دیجیتالی را اذیت می‌کند؛ اگر همراه اول اپلیکیشنی راه اندازی کند که کاربر بتواند با یک امضای معتبر وارد شود و به نرم افزار‌های مختلف اداری با همان احراز هویت اولیه دسترسی یابد، هماهنگی‌های بین دستگاهی آن را از سوی مرکز ملی فضای مجازی انجام دهیم.

فیروزآبادی در ادامه بیان کرد: افزایش ده درصدی مالیات اپراتورها حتما بر روی هزینه اینترنت تاثیر خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
حالا این مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول چی هست؟؟؟!!!
آخرین اخبار