روسیه: شرط بازیابی برجام رفع کامل تحریم‌های ایران است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین شرط بازیابی برجام را رفع کامل تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در پیامی توییتری شرط بازیابی توافق هسته‌ای ایران را در رفع تحریم‌های آمریکا اعلام کرد.

اولیانوف در پیامی توییتری نوشت: «راستی‌آزمایی قابل اعتماد در ایران ابزار چانه‌زنی نیست. این بخشی از بازیابی اجرای برجام ازسوی تمامی طرف‌ها است که شامل برداشتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز خواهد بود.»

این مقام ارشد روس اندکی بعد پیامی دیگر منتشر کرد و نوشت: «خوش آمدید همکاران آمریکایی ما! روسیه آماده است تا با شما و دیگر طرف‌های برجام تعامل کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن توافق هسته‌ای بازیابی شود.»

روسیه: شرط بازیابی برجام رفع کامل تحریم‌های ایران است

اولیانوف هفته‌های گذشته نیز در پیامی نسبت به رفتار آمریکا و توافق برجام واکنش نشان داده بود. به‌طور مثال، او در پیامی نوشت: «تصویر شفاف آغاز خوب برجام با سیاست فشار حداکثری آمریکا و پیامدهایش تضعیف شد. اما همچنان ما شانس خوبی برای بازبینی اجرای کامل توافق داریم و نباید این فرصت را از دست دهیم.»

دولت دونالد ترامپ در ماه می سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد. پس از آن کارزار غیرانسانی فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. اکنون مسئله برجام و احیای آن از چالش‌های پیش روی دولت جدید آمریکا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار