سفر وزیر خارجه ایرلند به تهران برای گفتگو درباره برجام

سایمون کاوونی روز یکشنبه برای گفتگو درباره توافق هسته‌ای ایران به تهران سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سایمون کاوونی، وزیر امور خارجه ایرلند روز یکشنبه هفته جاری به تهران سفر می‌کند.

بر این اساس، کاوونی به دلیل نقش جمهوری ایرلند به عنوان تسهیل کننده اجرای توافق هسته‌ای ایران در شورای امنیت به تهران سفر خواهد کرد. وی در این سفر با حسن روحانی، رئیس جمهور و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دیدار و گفتگو می‌کند.

کاوونی در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: جمهوری ایرلند از طرفداران توافق هسته‌ای ایران است. دوبلین مشتاق است به عنوان تسهیل کننده توافق برجام با تمامی طرف‌ها در این زمینه رایزنی کرده و آن‌ها را به اجرای کامل این توافق ترغیب کند.

تلاش‌های کشور‌های اروپایی برای احیای برجام در حالی صورت می‌گیرد که به تازگی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از حفظ تحریم‌های ایران به عنوان اهرمی برای گرفتن امتیازات بیشتر از تهران تاکید کرده است.

آمریکا و کشور‌های اروپایی به دنبال آن هستند که موضوعات منطقه‌ای و برنامه موشکی و تسلیحاتی ایران را نیز به توافق برجام اضافه کنند. اقدامی که با مخالفت ایران همراه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
چی شده ؟؟؟؟؟؟ هر دم از این باغ بری می رسد ...
ملت ایران دقت کنید :
یک زمان جنگ بود ، از تمام دنیا مدعی داشتیم... و کسی تو کل دنیا با ما همدل نبود... و ناجوانمردانه بهمون تاختند... و در مسائل بر علیه ایران و ایرانی بودن... و فضولی هاااا....
حالا هم همه دست به یکی هستن...
تو جبهه برجام ... و البته جبهه تحریمها... و جبهه علیه پیشرفت و احقاق حقوق ایران وایرانی...
((((((البته .... ما هم خنثی می کنیم ... مثل باقلوا.......))))))
آخرین اخبار