متولی زاده خبر داد؛

حذف یک میلیون کولر گازی فرسوده در سال ۱۴۰۰

مدیر عامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: از اوایل سال آینده حدود یک میلیون کولر گازی فرسوده تعویض خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسن متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر گفت: طرح تعویض یک میلیون کولر گازی فرسوده از سال گذشته مطرح شده و پس از کسب مجوز از شورای اقتصاد مقرر شد برای انتخاب پیمانکار و شرکت تولیدی اقدام شود.

او ادامه داد: طی یک فراخوان نسبت به انتخاب پیمانکار و شرکت تولیدی اقدام و کار ساخت آغاز شد.

متولی زاده بیان کرد: کولر‌های ساخته شده از نظر فنی نتوانست استاندارد‌های لازم را کسب کند، بنابراین اجرای طرح با کندی همراه شد.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: اکنون با برطرف شدن اشکالات فنی و اخذ استاندارد لازم، اجرای این امر بار دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: طرح تعویض یک میلیون کولر گازی فرسوده در مناطق هدف از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

متولی زاده افزود: حدود چهار میلیون کولر گازی فرسوده هدف گذاری شده تا در این طرح جایگزین شوند که در مرحله نخست یک میلیون کولر گازی فرسوده جایگزین خواهند شد.

مدیرعامل توانیر بیان کرد: مردم در اجرای این طرح ۳۰ درصد مبلغ مورد نیاز را پرداخت خواهند کرد و بقیه آن از سوی دولت تامین خواهد شد.


بیشتر بخوانید

متولی زاده هدف از اجرای این طرح را کاهش مصرف برق دانست و افزود: کولر‌های فرسوده مصرف بالایی دارند که اجرای این طرح کمک خواهد کرد مصرف برق به نحو چشم گیری کاهش یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار