با دستور رئیس جمهور؛

۳۳ مرکز مثبت زندگی در بوشهر بهره‌برداری شد

بهره‌برداری از ۳۳ مرکز مثبت زندگی در استان بوشهر همزمان با دیگر نقاط کشور امروز در ارتباط تصویری رئیس جمهور آغاز شد.

 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دو هزار ۴۰۰ مرکز خدمات جامع بهزیستی با نام «مثبت زندگی» امروز با دستور رئیس‌جمهور در ارتباط تصویری به بهره‌برداری رسید که ۳۳ مرکز سهم استان بوشهر بود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در این باره گفت: این مراکز در محلات با تراکم بالای مددجویان بهزیستی ایجاد شده‌اند و بخش غیردولتی آن‌ها را اداره می‌کند.

علیرضا حاجیونی با بیان اینکه خدمات مراکز مثبت زندگی بر بستر الکترونیک است، افزود: تلاش می‌شود با راه‌اندازی این مراکز دسترسی گروه‌های هدف به خدمات بهزیستی روان شود، ترددهای غیرضروری آنها به اداره‌های بهزیستی کاهش یابد و ارائه خدمات با سرعت انجام گیرد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در مراکز مثبتِ زندگی از خدمات بیش از ۱۵۰ کارشناس و کارشناسان ارشد مددکاری اجتماعی استفاده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی بوشهر عنوان کرد: این مراکز مراجعه معکوس دارند، یعنی اگر تاکنون مددجویان برای کارهایشان به مراکز بهزیستی می‌رفتند، اکنون مددکاران به خانه‌های مددجویان می‌روند که این فرآیند در نظارت، مشارکت مردمی در تصمیم‌گیری‌ها، برنامه‌ریزی و نیازسنجی اهمیت دارد.

حاجیونی عنوان کرد: در گام نخست، ۳۳ مرکز مثبت زندگی در هشت شهرستان استان راه‌اندازی شد و دو شهرستان عسلویه و جم نیز در فراخوان بعدی درخواست دادند؛ هفت مرکز دیگر هم در حال راه‌اندازی است که پس از آموزش نیرو‌ها و صدور پروانه تا پایان سال راه‌اندازی خواهند شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۶ تير ۱۴۰۲
لطفا رسیدگی کنین

سازمان تامین اجتماعی به بهزیستی با سامانه ی متصل بشه ما معلولان داریم کپی فیش و برگه پرداخت تامین اجتماعی ب مثبت زندگی میدیم

برامون هزینه حمل ونقل هم هس یعنی کمک بهزیستی باید صرف کپی و حمل نقل مون کنیم