باقر جوان در گفت‌ و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های بین شهری/ پیش فروش بلیت نداریم

یک مقام مسئول در سازمان راهداری گفت: فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس های برون شهری برداشته نشده و با جدیت بیشتری انجام می‌شود.

داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی به هیچ وجه در بخش حمل و نقل مسافری و اتوبوس‌های برون شهری برداشته نشده است، گفت: فاصله گذاری اجتماعی با نظارت و سختگیری بیشتری توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اجرا می‌شود.

او ادامه داد: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم فاصله گذاری اجتماعی در بخش مسافری کاهش یابد و  شرکت‌های حمل و نقلی هم اجازه ندارند شیوه نامه‌های را در بخش مسافری کاهش دهند.


بیشتر بخوانید


باقر جوان با بیان اینکه در اتوبوس‌های بین شهری خانواده‌های درجه یک می‌توانند در صندلی‌های کنار هم بنشینند و البته این اقدام هم در قالب همان ظرفیت ۵۰ درصدی انجام می‌شود، افزود: هم اکنون بخشنامه‌ای در این خصوص از وزارت بهداشت و درمان دریافت شده که کنار هم نشستن خانواده‌های درجه یک در ناوگان اتوبوس برون شهری مشکلی ندارد.

او ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان پا برجاست و هیچ تغییری در این خصوص انجام نشده است.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری با بیان اینکه هیچ پیش فروش بلیتی در بخش اتوبوس‌های بین شهری نداریم، افزود: هر زمان و هر روزی که مسافران درخواست بلیت اتوبوس کنند، می‌توانند بلیت خریداری کنند، اما به دلیل تشدید ویروس کرونا در برخی از شهرها به هیچ عنوان مسافران را برای انجام سفرهای نوروزی ترغیب نمی‌کنیم.

باقر جوان اظهار کرد: با توجه به آنکه ممکن است رنگ برخی از شهرها قرمز و یا نارنجی شود و تصمیماتی هم در این رابطه در برخی از این شهرها گرفته شود، بنابراین هیچ پیش فروشی نداریم و به مسافران هم توصیه می‌کنیم از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری با اشاره به اینکه برخی از شرکت‌های حمل و نقل مسافری درخواست افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت برای جبران بخشی از خسارت‌هایی که به دلیل یک سر خالی بودن اتوبوس‌ها به آنها وارد می‌شود داشته‌اند، افزود: امسال به بسیاری از شرکت‌های حمل و نقلی خسارت‌های زیادی وارد شده و از سوی دیگر در برخی از مسیرها از جمله خوزستان هم ظرفیت‌ها به یک سوم کاهش یافته است؛ بنابراین سازمان راهداری درخواست این شرکت‌ها را بررسی می‌کند اما هنوز هیچ تصمیم و یا مجوزی درباره افزایش ۲۰ درصدی گرفته نشده است.

او توضیح داد: در صورتی که مسافران در این مسیرها تخلفی از رانندگان در رابطه با عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی دیدند در همان لحظه این موضوع را اطلاع دهند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: تابلوهایی در تمامی اتوبوس‌ها نصب شده که در آن شماره پلاک اتوبوس، شماره‌های تماس شرکت‌های حمل و نقلی، سازمان راهداری و پلیس راهور اعلام شده که مسافران می‌توانند در لحظه مشاهده تخلفات در حوزه رعایت شیوه نامه های بهداشتی با این شماره‌ها تماس بگیرند و یا از طریق پیامک موضوع را اعلام کنند تا همکاران ما به سرعت به این موضوعات رسیدگی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
سلام
اینا همه در حد حرفه من شنبه گذشته به تاریخ هشت اسفند با اتوبوس ساعت پنج عصر از تعاونی هفت کرمان به سمت تهران اومدم اول همه چی درست بود اما وقتی رسیدیم رفسنجان یهو کلی مسافر اومد بالا کنار ما سوار شدن وقتی هم اعتراض کردیم راننده گفتن نمیخوای پیاده شو.
من نمیدونم به کجا باید گزارش داد و شکایت کرد اما اگه یه نفرم از اون جمع داشت همه ما مریض میشدیم
آخرین اخبار