بسته خبرهای بهزیستی؛

افتتاح سه مرکز مثبت زندگی خدمات حمایتی بهزیستی همزمان با سراسر کشور

سه مرکز مثبت زندگی خدمات حمایتی بهزیستی همزمان با سراسر کشور روز دوشنبه در شهرستان گیلانغرب افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در حاشیه مراسم افتتاح این مراکز گفت : امروز بصورت همزمان ۲۴۰۰ مرکز "مثبت زندگی" در سراسر کشور بصورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد که از این تعداد ۸۰ مرکز مربوط به استان کرمانشاه است.

او گفت : از این تعداد، ۳۵ مرکز آن در شهرستان کرمانشاه و مابقی در سایر شهرستان‌ها است.

او در تشریح فعالیت این مراکز، از انسجام بخشی فعالیت‌های بهزیستی در این مراکز خبر داد و افزود: در گذشته هر مددجوی بهزیستی پرونده‌های جداگانه در حوزه توانبخشی اجتماعی و ... داشت و ممکن بود یک عضو خانواده پرونده توانبخشی در بهزیستی داشته و عضو دیگر پرونده اشتغال داشته باشد و به نوعی خدمات پراکنده بود.

او افزود: با راه اندازی این مراکز عملا خدمات بهزیستی انسجام یافته و خدمات بصورت پرونده خانوار مددجو عرضه می‌شود.

محمدی با بیان اینکه در این مراکز پرونده هر ۱۵۰ خانوار مددجو توسط یک مددکار پیگیری می‌شود ادامه داد: در این مراکز از پراکنده کاری جلوگیری شده و خدمات رسانی به شکل منسجم و در یک مرکز ارائه می‌شود و نیازی نیست که مددجویان برای بسیاری خدمات به بهزیستی مراجعه کنند.

این مسئول گفت: امکان ارائه ۲۲ خدمت بهزیستی در این مراکز برای خانوار‌های مددجو فراهم شده است.

او افزود: در حال حاضر در هریک از مراکز "مثبت زندگی" استان حدود ۴۵۰ پرونده خانوار داریم و در هر مرکز پنج نفر مشغول به کارند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تمام خدمات این مراکز بر بستر الکترونیک است .

مراکز مثبت زندگی در راستای ارج نهادن به جامعه هدف است

بهزاد شیرزادی رئیس اداره بهزیستی گیلانغرب گفت : مراکز مثبت زندگی در راستای ارج نهادن به جامعه هدف سازمان بهزیستی و عملیاتی کردن دولت الکترونیک است که همزمان با سراسر کشور در گیلانغرب مراکز مثبت زندگی ایجاد شده اند.

او گفت : این مراکز اشتغالزایی ۱۰ نفر از جوانان تحصیل کرده را فراهم کرده است.

او افزود: بهزیستی گیلانغرب با بیش از یک هزار و ۸۰۰ خانواده زیرپوشش خدمات متنوعی را به جامعه هدف و مددجویان خود ارائه می‌دهد.

رئیس اداره بهزیستی گیلانغرب افزود: از این پس بخش عمده‌ای از این خدمات توسط مراکز مثبت زندگی تحت نظارت بهزیستی و به صورت تخصصی ارائه خواهد شد.

شیرزادی گفت: هدف از ایجاد و تاسیس این مراکز تحول در ایجاد خدمات، یکپارچه سازی خدمات اجرای قانون مشارکت مردم در ارائه خدمات دسترسی پذیری، نزدیکی به گروه هدف، افزایش خدمت در زمینه‌ی خدمات سلامت اجتماعی، ارتقای زندگی آحاد جامعه است.

او ادامه داد: ارائه خدمات قابل رصد و نظارت مردم، افزایش ضریب نفوذ خدمات اجتماعی و توسعه مراکز غیردولتی دولت الکترونیک، استعلام الکترونیک، ارایه خدمات به صورت الکترونیک خانواده محوری، خدمات در بستر خانواده و تسریع در خدمات، حذف کاغذ و بوروکراسی‌های زائد از دیگر اهداف افتتاح مراکز مثبت زندگی است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار