اعلام برنامه کاشت درختان میوه در کوچه‌ها و محلات شهر

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از برنامه کاشت درختان میوه در کوچه‌ها و محلات شهر خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرامرز رحمتی زاده رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت : امسال تصمیم بر این شد که درختکاری را هدفمند کنیم، به اینصورت که نهال‌ها را در میان افرادی توزیع کنیم که حقیقتا قصد استفاده و کاشت این نهال‌ها را دارند و از آن نگهداری می‌کنند.

او گفت : در سال‌های گذشته نهال‌های بسیاری میان شهروندان توزیع می‌شد، اما خیلی از آن‌ها به خاطر غفلت و بی توجهی کاشته نمی‌شد و یا ظرف مدت کوتاهی به دلیل نبود نگهداری مناسب از بین می‌رفت.

رحمتی زاده افزود: در همین راستا امسال افرادی که متقاضی نهال مثمر هستند، با محل توزیع نهال تماس گرفته و مشخصات خود را ثبت می‌کنند، در پایان با جمع بندی تماس ها، اکیپ‌های فضای سبز به درب منازل افراد مراجعه کرده و نهال‌ها را به همراه بروشور نحوه کاشت و نگهداری آن به افراد تحویل می‌دهد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه افزود: برای اولین بار در اردیبهشت ماه سال آینده به تمامی آدرس‌هایی که نهال تحویل گرفته اند مراجعه کرده و پیگیر کاشت و نگهداری این نهال‌ها می‌شویم، بنابراین به افرادی نهال داده می‌شود که فضا برای کاشت آن داشته و بتوانند از آن مراقبت کنند.

رحمتی زاده ادامه داد: افراد برای دریافت نهال می‌توانند در فاصله زمانی ۱۰ تا ۱۷ اسفند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ ظهر با شماره ۳۴۲۹۷۰۲۸-۰۸۳ تماس گرفته و مشخصات خود را ثبت کنند.

او گفت: به هر منزل مسکونی دو نهال تحویل داده می‌شود که این نهال‌های همگی مثمر بوده و شامل نهال هلو انجیری، شلیل، زردآلو، گوجه سبز، انگور دیم و گلابی می‌باشد.

رحمتی زاده افزود: تلاش این است به تعداد تماس گیرندگان نهال لازم تامین شود، اما درمجموع پیش بینی ما این است که امسال بیش از ۱۰ هزار اصله نهال در شهر کرمانشاه توزیع شود.

او افزود: برای اجرای بهتر برنامه‌های درختکاری در شهر روز‌های ۱۴ تا ۲۲ اسفند را نامگذاری کرده و در هر روز برنامه‌ای خاص در حوزه درختکاری را پیگیری می‌کنیم.

رحمتی زاده گفت: روز ۱۴ اسفند که روز احسان و نیکوکاری است، کاشت "نهالِ مهربانی" در مراکز سالمندان و سایر مراکز تحت حمایت بهزیستی را خواهیم داشت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه ادامه داد: در روز ۱۵ اسفند نیز که روز درختکاری است، با شعار "یک نهال، یک بهار" کشت نهال توسط مسئولان شهرداری در محدوده روبروی باغ پرندگان انجام می‌شود.

این مسئول گفت: در روز ۱۶ اسفند هم به پاس قدردانی از مدافعان سلامت، "نهالِ سپاس" در محدوده فضای سبز بیمارستان فارابی و اداره کل انتقال خون استان کاشته خواهد شد.

رحمتی زاده افزود: در روز ۱۷ اسفند نیز کاشت نهال در محدوده فضای سبز مدارس با شعار "مدرسه سبز، آینده سبز" انجام خواهد شد، همچنین در روز ۱۸ اسفند هم که روز جهانی زن است کاشت نهال به نام نهالی برای پدر و مادر در محدوده پارک بانوان صورت خواهد گرفت.

این مسئول ادامه داد: در ۱۹ اسفند هم که مصادف با شهادت امام صادق (ع) است کارشت درخت با شعار "تداوم حیات" در محدوده فضای سبز بقاع متبرکه و مساجد شهر کاشته خواهد شد.

او افزود: در ۲۰ اسفند هم که روز "راهیان نور" است درختکاری "مسیر سبز زیارت" را تعریف کرده ایم و در این روز کاشت نهال در مسیر راهیان نور در شهرداری منطقه هشت انجام خواهد شد.

رحمتی زاده گفت: در روز ۲۱ اسفند هم که روز مبعث است کاشت "نهالِ وحدت" را خواهیم داشت که درختکاری این روز در محدوده حوزه علمیه واقع در بلوار تاقبستان انجام خواهد شد.

این مسئول افزود: در روز ۲۲ اسفند هم که روز "شهید" است کاشت "نهالِ مقاومت" را در قطعه شهدای باغ فردوس خواهیم داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار