عباسی مطرح کرد؛

کاشت نهال به یاد شهدای محیط بان

سرپرست سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گفت: کاشت درخت سرمایه گذاری بلند مدت برای آیندگان است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، روز دوشنبه ۱۹ اسفندماه ۵۰ اصله نهال به یاد شهدای محیط‌بان کشور و شهدای روستای نسوز و هفت‌دستگاه شهرستان ری به همت باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در این روستا غرس شد. مهدی عباسی سرپرست سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی کاشت درخت را سرمایه گذاری بلند مدت برای برای آیندگان دانست و گفت: این موضوع یک حرکت اجتماعی و میراث ماندگار است.

عباسی با بیان اینکه درختکاری و فضای سبز در بحث زیباسازی روستا می‌تواند تاثیر گذار باشد اذعان داشت: زندگی انسان‌ها وابستگی تنگاتنگی با طبیعت داشته و یکی از مؤلفه‌های زندگی بانشاط و شاداب توسعه منابع طبیعی و فضای سبز روستا‌ها است.

او تصریح کرد: به واسطه توسعه شهری، بافت روستایی تحت تاثیر قرار گرفته و در حال از دست دادن هویت خود هستند، در حالی که روستا‌ها بافت ناکارآمد قابل حذف نیستند و نباید از آن غافل ماند.

به گفته سرپرست سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، در انتخاب درختان از یک گروه متخصص کمک گرفته شده تا درختانی متناسب با شرایط اقلیمی و مثمر برای کاشت انتخاب شود.

در ادامه انسیه اسماعیلی دهیار روستای هفت‌دستگاه و نسوز گفت: در حال حاضر بحث عمران توسعه روستا‌ها یکی از دغدغه‌های مسئولان است که در کنار آن باید هویت روستا و سرانه فضای سبز را مد نظر قرار دهیم.

او تصریح کرد: این روستا اراضی کشاورزی و باغات خود را حفظ کرده است و امروز نیز فرصتی فراهم شد تا تعدادی نهال با حضور خود اهالی کاشته شود.

او با تاکید بر اینکه نباید فقط به بحث درختکاری در شهر‌ها و بوستان‌های بزرگ توجه شود عنوان کرد: روز درختکاری بهانه خوبی است که گروه‌ها و مسئولین به سمت روستا‌ها بیایند تا بتوانند قدمی در راستای جبران سرانه فضای سبزی که در سال‌های اخیر از دست رفته بردارند.

اسماعیلی در پایان بیان کرد: در سال‌های اخیر شاید درختکاری به صورت نمادین برگزار میشد، اما امسال حضور گروه‌های دانشجویی باعث ترغیب اهالی شد که قطعا موجب ایجاد دغدغه برای نگهداری درختان نیز خواهد شد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: کاشت نهال ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار