بهره برداری از ۱۲ طرح آموزشی در آذربایجان شرقی

دهکده ورزش دانش آموزی به همراه ۱۱ طرح عمرانی دیگر با حضور وزیر آموزش و پرورش در آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فاز اول دهکده ورزشی دانش آموزی استان در تبریز در مساحت کلی یک هزار و ۸۲۳ متر مربع به صورت سالن چند منظوره با متراژ اداری ۲۰۶ مترمربع، سالن بدنسازی ۱۷۶ مترمربع، سالن فوتسال یک هزار و ۲۸۶ مترمربع و میدان فوتسال ۸۰۰ مترمربع و با هزینه پنج میلیارد تومان احداث شده است.

با حضور وزیر آموزش و پرورش زمین‌های ورزشی تنیس، والیبال ساحلی و زمین چمن مصنوعی هم در این مجموعه کلنگ زنی شد.

امروز حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش همچنین به صورت ویدئو کنفرانس ۱۱ طرح عمرانی و آموزشی دیگر را در استان افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی حدود ۴۰ طرح دیگر در مناطق مختلف این استان را صادر کرد.

او از کتاب زندگی‌نامه و کارنامه خیّر مدرسه‌ساز "حاج رضا نظری " هم در حاشیه مراسم دهکده ورزش دانش آموزی استان رونمایی کرد.

او در آیین افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه جامعه با آگاهى رونق پیدا می‌کند و نقطه آغاز زندگى است گفت: مدرسه و خانه دو کانون مهم فهمیدن هستند و نخستین بارقه‌های فهم در خانه ظهور و در مدرسه قوام پیدا می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش افزود:همه کسانی که در ساخت مدرسه سهیم هستنددر حقیقت در ساخت جامعه و آینده و همه مظاهر سازندگى و پیشرفت در کشور سهم دارند.

حاجی میرزایی تاکید کرد:سلامت و تربیت جسمی همانند تربیت روانی، اجتماعى، اخلاقی، سیاسی و اقتصادی یک وزن را دارد و بخشی از فرایند تربیت است.

او با اشاره به اینکه توده‌های بدنی ۱۳ میلیون و ٣٠٠ هزار دانش آموز اندازه گرفته شده است و حدود ٣٠ درصد دانش آموزان چاق هستند یا اضافه وزن دارند گفت: بسیاری از بیمارى‌ها تحت تاثیر چاقی افزایش پیدا می‌کند.

وزیرآموزش وپرورش اضافه کرد: تنها موردى که دانش آموزان را تهدید میکند کرونا نیست و ما باید تعادل هوشمند بین ملاحظاتی که از نظر کرونا دانش آموزان را تهدید می کند و سایر خطرات خانه ماندن ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار