دقت در تایید صلاحیت راهکار سلامت شورا‌ها

هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا‌ها در تائید صلاحیت‌ها دقت کنند تا افراد مسئله دار تائید نشوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  آیت الله لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران در نشست با اعضای هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا‌ها تائید صلاحیت کاندیدا‌ها و نظارت بر انتخابات را جدی بگیرند، گفت: در تائید صلاحیت‌ها دقت شود افراد دارای مسئله تائید نشوند تا موجب خسارت به کشور شوند.

او با اشاره به اینکه امانت مردم قرار است دست افرادی قرار بگیرد که سرنوشت شهر و روستا‌ها را رقم بزنند، افزود: همانند انتخاب اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعضای شورای شهر و روستا نیز باید اینگونه سلامت داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران فرصت حضور مردم در انتخابات را از نعمات انقلاب اسلامی و تائید مردم سالاری دینی در کشور برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از کشور‌های مدعی دموکراسی نیز این فرصت را فراهم نکردند.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای مازندران در نشست با مجمع خیرین حضور حماسی انتخابات خرداد ۱۴۰۰ با بیان اینکه ثبت نام کاندیدا‌های شورای اسلامی شهر از چهارشنبه ۲۰ اسفند آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت، گفت: ثبت نام از افراد متقاضی کاندیدا شدن در شمین دوره انتخابات شورا‌های روستا نیز از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ به مدت یک هفته انجام می‌شود.

سعادتی با اشاره به اینکه پس از ثبت نام کاندیدا‌ها بررسی صلاحیت‌ها آغاز می‌شود، افزود: در این دوره انتخابات پرونده‌ها با دقت بررسی و مسائل حزبی و جناحی در تائید صلاحیت‌ها تاثیری نخواهد داشت، اما تائید افراد سالم، متعهد و متخصص اولویت هیات نظارت و مراجع استعلامات است.

او شورا‌ها را به عنوان پارلمان شهری و محلی دانست و تصریح کرد: ساختار شورا آسیب پذیر است و هیات نظارت با داشتن ابزار نظارتی، در تائید صلاحیت‌ها با دقت عمل خواهد کرد تا پارلمان‌های سالم در شهر و روستا‌ها تشکیل شود.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.