سخن روز؛

فرشتگان تاریخ ساز

تاریخ دفاع مقدس حکایت از شیر زنانی می‌کند که در میدان نبرد کم از مردان شجاعت هزینه نکردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، از آغازین روز‌های خون و گلوله و موشک ۴۳ سال می‌گذرد، اما او هنوز جزئیات دقیق تمام عملیات‌هایی را که همسرش در آن‌ها حاضر بوده، به خاطر دارد.

صلابت نگاهش و تحکم کلامش جذاب است. اما طاقت دیدن عکس‌هایی که همسرش مجروح شده بود را ندارد. زن باشی و در آن شرایط دوام بیاوری، واقعا دل می‌خواهد.

همسران شهدای دوران دفاع مقدس، وجهه بی بدیلی از الگوی زن مسلمان و انقلابی را خلق کردند. تاریخ دفاع مقدس حکایت از شیر زنانی می‌کند که در میدان نبرد کم از مردان شجاعت هزینه نکردند.


بیشتر بخوانید


اما شکاف نسل‌ها، کم رنگ شدن ارزش‌ها، درگیر شدن با مسائل اقتصادی، فاصله گرفتن از آرمان‌ها و ذوب شدن در جریان دهکده جهانی. این‌ها مجموعه‌ای از تهدیداتی است که یک ملت انقلابی را تهدید می‌کند.

وجود زن ایثارگر، ۱۵ شهید زن و ۳۷ جانباز زن در چهارمحال و بختیاری

از مجموع ۲ هزار و ۴۳۶ شهید استان چهارمحال و بختیاری، ۱۵ نفر شهدای زن هستند که بر اثر بمباران به شهادت رسیده اند.

همچنین چهارمحال و بختیاری دارای ۸۰۰ زن ایثارگر و ۳۷ جانباز زن است که مرحومه حاجیه ناز بیگم حسین میرزایی بنی، جانباز ۲۵ درصد و تنها زن رزمنده این استان در دفاع مقدس است.

وجود افزون بر هزار مادر شهید که در قید حیات هستند، ۵۸۴ همسر شهید، ۱۰۱ مادر جانباز بالای ۵۰ درصد و ۴۱۳ همسر جانباز بالای ۵۰ درصد از دیگر افتخارات جامعه زنان استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

کنگره ملی لشگر فرشتگان تاریخ ساز

کنگره ملی لشگر فرشتگان تاریخ ساز امروز بصورت ویدئو کنفرانس در چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد.

فریبرز نجفی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: در این کنگره از ۱۷ هزار زن شهید و جانبازکشور تکریم و تجلیل می‌شود.

او افزود: کنگره ملی لشگر فرشتگان تارخ ساز به صورت ویدئو کنفرانس کشوری امروز برگزار خواهدشد.

به گفته وی، در این کنگره از تعدادی خانواده‌های شهدای زن استان چهارمحال و بختیاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تجلیل می‌شود.

رشادت، همچنان جاری

حالا این سوال پیش می‌آید که آیا واقعا نسل‌های امروز از جنس رزمندگان و مجاهدان دیروز نیستند؟ و اگر بار دیگر چنین اتفاقی برای کشور رخ دهد کسی به داد کسی می‌رسد؟

جواب این سوال را حتما مادران شهیدان مدافع حرم بهتر می‌دانند. آن‌ها که پرچم عاشورایی زینب (سلام الله علیها) را همچنان افراشته نگه داشته اند.

کرونا، جنگ امروز

ویروس کرونا نه تنها برای ما بلکه برای تمام دنیا واژه‌ای تلخ و دردناک است؛ ویروسی که از سال گذشته به کل دنیا نفوذ پیدا کرد و بسیاری را راهی خانه ابدی و هزاران نفر را مبتلا و نیز خانواده‌های زیادی را سردرگم و نگران کرده است.

در این ایام که مردم بسیاری در سراسر جهان در قرنطینه به سر می‌برند و زندگی‌شان تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته است؛ زمانی که کشور و مردم به کمک نیاز دارد افراد گروه‌ها و شخصیت‌های بسیاری به میدان آمدند تا به همشهریان و هموطنان خود یاری برسانند؛ از گروه‌های جهادی گرفته تا مدافعان سلامت و همچنین مردم عادی همه و همه در کنار هم قرار گرفته‌اند تا به ریشه کن شدن این بیماری کمک کنند.

تلاش بی وقفه کادر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا، که با تمام وجود، روز‌ها و شب‌های دور از خانواده در بخش‌هایی که یک ویروس ناشناخته جولان می‌دهد و هر آن احتمال ابتلایشان وجود دارد، اگر جهاد نیست، چه می‌تواند باشد؟

ثبت اسامی ۴ شهید مدافع سلامت در فهرست مصادیق شهدای خدمت

در چهارمحال و بختیاری تا کنون ۴ شهید مدافع سلامت در فهرست مصادیق شهدای خدمت به ثبت رسیده است.

شهیده دکتر «رضوان نورمند چالشتری» استاد دانشگاه و فلوشیب الکتروفیزیولوژی بالینی قلب بیمارستان هاجر شهرکرد، شهیده «پریسا رفیعی» پریسا رفیعی مامای مرکز خدمات جامع سلامت شهر سفیددشت از پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن، «ذبیح‌الله کاویانی» از پرسنل بهداشت و درمان شهرستان بروجن و «علیرضا صانعی» از پرسنل تاسیسات بیمارستان هاجر شهرکرد جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا آسمانی شدند و به شهدای مدافع سلامت کشور پیوستند.

تصاویر تکیه مدافعان سلامت خسته به دیوار‌های سرد بخش‌ها و یا دراز کشیدن چند دقیقه‌ای آن‌ها روی یک پوشش پلاستیکی کف زمین، بستن چند دقیقه‌ای چشمهایشان که تنها مجال تجدید قوای آنهاست همه و همه گویای دلاوری‌های قهرمانان این روز‌های ایران اسلامی هستند.

وقتی که حرف از کمک و یاری می‌شود همه در کنار هم قرار می‌گیریم دارا و ندار، کارمند، کارگر، مهندس، پزشک همه و همه به یک هدف می‌اندیشیم و آن هم رهایی از بحرانی که تمام مردم را تحت تأثیر خود قرار داده است.

عناوینی همچون بانوی نخبه جهان اسلام، دانشمند برتر جهان، فعالیت ده‌ها بانوی کارآفرین در بنگاه‌های اقتصادی، حضور زنان در مجلس شورای اسلامی و مدیریت‌های شهری و اجرایی، کسب صد‌ها افتخار ورزشی، هنری و فرهنگی به همت دختران و زنان این سرزمین تنها گوشه‌ای از ثمرات همان دلاوری‌هایی است که در دوران دفاع مقدس به بار نشسته و با تربیت فرزندانی فرهیخته و متعهد برای آینده است که می‌توان سربلندی نظام اسلامی را به نظاره نشست.

راه تا آینده بسیار است و مسئولیت‌ها همواره سنگین. یادمان باشد از چه مسیری به امروز رسیده ایم. یادمان باشد زنانی هستند که آنچه برای ما حتی طاقت دیدنش نیست را تجربه کرده اند، پس راه را گم نکنیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۰۷:۵۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
چقدر خوب می نویسید/ممنون
آخرین اخبار