۳ هزار کنتور هوشمند بر چاه‌های آب در کردستان نصب شد

معاون حفافظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان از نصب ۳ هزار دستگاه کنتور هوشمند بر چاه‌های آب در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عرفان مومن‌پور معاون حفافظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: امسال با انسداد چاه‌های غیرمجاز با اولویت مضاربه منابع عامه در استان و اجرای برنامه‌های احیا و تعادل بخشی، ۶.۵ میلیون مترمکعب آب به آبخوان‌های استان برگشت.

معاون حفافظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان بر لزوم نصب کنتور هوشمند بر چاه‌های آب تاکید کرد و گفت: تاکنون سه هزار دستگاه کنتور هوشمند آب و برق و حجمی روی چاه‌های این استان نصب شده است.

او اضافه کرد: نصب کنتور‌های آب و برق راهکاری هوشمند برای جلوگیری از بیلان منفی آبخوان‌ها، بسترساز کاهش افت سفره‌های آب زیرزمینی و موجب مصرف بهینه منابع آبی استان است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: در حال حاضر ۱۴ هزار حلقه چاه آب مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری در استان کردستان وجود دارد و تعداد چاه‌های آب غیرمجاز در استان هفت هزار و ۵۰۰ حلقه است.

مومن‌پور با تاکید بر استفاده صحیح از منابع آب زیرزمینی به ویژه در مناطق شرقی استان، یادآور شد: برداشت غیر اصولی از سفره‌های آب زیرزمینی موجب تغییرات فیزیکی در آبخوان‌های استان می‌شود که این تغییرات غیرقابل جبران است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.