دادگاه قاتل جورج فلوید به تعویق افتاد

دادگاه بررسی پرونده قتل شهروند سیاهپوست در ایالت مینیاپولیس آمریکا یک روز به تعویق افتاد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه بی بی سی، دادگاه قاتل جورج فلوید به دلیل بررسی اتهامات بیشتر به زمان دیگری موکول شد.

قاضی پرونده قتل شهروند سیاهپوستی که ماه مه گذشته به دست درک شووین -افسر پلیس سفیدپوست- به قتل رسید، اعلام کرد به دلیل طرح یک اتهام تازه علیه متهم، برگزاری دادگاه او یک روز به تعویق می‌افتد تا دادگاه فرصت کافی برای بررسی اتهام جدید داشته باشد.

انتظار می‌رود که دادگاه شووین از روز سه شنبه به وقت آمریکا از سرگرفته شود. شووین به قتل درجه دوم غیر عمدی در ۲۵ مه متهم است. حداکثر مجازاتی که برای وی در نظر گرفته شده ۴۰ سال زندان است.

انتظار می‌رود انتخاب هیئت منصفه دادگاه پرونده قتل فلوید حدود سه هفته طول بکشد و استدلال‌های دادرسی از ۲۹ مارس آغاز شود. بیش از ۳۷۰ شاهد به طور بالقوه می‌توانند برای شهادت علیه شووین در دادگاه حاضر شوند.

جورج فلوید، شهروند سیاهپوست ساکن مینه سوتا بود که در ۲۵ ماه مه قربانی قساوت افسر سفید پوست آمریکایی شد. شووین با قرار دادن زانوی خود بر گردن فلوید به مدت ۹ دقیقه، وی را به طرزی دلخراش به قتل رساند. با این حال این افسر سفید پوست به قتل از نوع درجه دو متهم شد. جنایت پلیس مینه سوتا موجی از اعتراضات ضد نژادپرستی را در سراسر آمریکا به راه انداخت. آتش اعتراضات ضد نژادپرستی آمریکا تا کشور‌های اروپایی نیز شعله کشید.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار