افزایش ۳ درصدی ازدواج در اردبیل/ بیش از ۳ هزار طلاق ثبت شده

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان ازدواج و طلاق در این استان روند افزایشی داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در نشست ساماندهی امور جوانان استان اردبیل گفت: امسال تاکنون تعداد ۱۰ هزار و ۳۱۲ مورد ازدواج در استان اردبیل ثبت شده است که این میزان در مقایسه با سال قبل ۳ درصد رشد دارد.

او بیان کرد: در این مدت تعداد سه هزار و ۱۹۸ فقره طلاق هم در استان اردبیل ثبت شده است که نسبت به زمان مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه رقم متارکه زوجین در استان اردبیل طی چند سال اخیر قابل توجه است، اظهار کرد: این آسیب اجتماعی در نقاط مختلف این استان در سنین گوناگون به وقوع پیوسته و علت‌های مختلف دارد.

ندایی ادامه داد: علاوه بر طلاق، آسیب‌های اجتماعی دیگری ازجمله اعتیاد و نظایر آن در استان اردبیل تهدید کننده ساکنان این استان و به ویژه جوانان است.

او با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش این معضل گفت: آموزش زوجین چه قبل و چه بعد از ازدواج به عنوان اقدام ضروری در برنامه گنجانده شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل افزود: همه آسیب‌ها و ازجمله پدیده ناپسند طلاق ازسوی ارگان‌های ذیربط اولویت‌بندی و مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته‌اند و نتایج برآمده از آن‌ها نشان می‌دهد که موضوع آموزش به عنوان ضرورت و اولویت اول برای پیشگیری و کاهش آن‌ها دارای اهمیت است.

ندایی خواستار طراحی سایتی برای تعیین خانواده‌ها و زوجین نیازمند به جهیزیه به منظور ساماندهی و تسهیل در تامین این اقلام برای افراد نیازمند شد و افزود: داشتن اطلاعات و مشخصات لازم به کار تامین جهیزیه خانواده‌های کم درآمد تازه ازدواج کرده بطور موثر کمک می‌کند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار