جلوگیری از بازداشت فعالان اقتصادی

رییس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: اگر فعال اقتصادی به دلیل نوسانات بازار دچار مشکل شد باید مانع از بازداشت و زندان رفتن و تعطیلی کارگاه او شویم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، نشست حمایت قضایی از فعالان اقتصادی حوزه معدن در شهرستان جیرفت براساس دستورالعمل‌ها و سیاست‌های قوه قضاییه و دستور رئیس کل دادگستری استان کرمان برای حمایت از تولید برگزار و راهکار‌های حل مشکلات تعدادی از معدن کاران جنوب استان کرمان بررسی شد.

اصغر ستایی مختاری، رییس دادگستری شهرستان جیرفت در حاشیه این نشست گفت: نشست‌های اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید شهرستان به صورت مستمر در شهرستان برگزار می‌شود تا با استفاده از ابزار‌های حقوقی و قانونی موجود در راستای تسهیل روند تولید بر مبنای حمایت‌های قضایی اقدام شود.

اصغر ستایی مختاری گفت: در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب جهش تولید نام گرفته یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های دستگاه قضایی حمایت همه‌جانبه از تولید و فعالان اقتصادی است.

او ادامه داد: در این راستا با تشکیل شورای حمایت قضایی از فعالان اقتصادی در دادگستری شهرستان‌ها از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان حمایت می‌شود.

ستایی مختاری اظهارداشت: بنا به دستور رییس قوه قضاییه اگر فعال اقتصادی به دلیل نوسانات بازار دچار مشکل شد باید مانع از بازداشت و زندان رفتن و توقیف مال و تعطیلی کارگاه او شویم.

رییس دادگستری جیرفت با تاکید بر رفع موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان گفت: پارسال در دادگستری جیرفت پرونده‌های متعددی در این راستا با شیوه میانجیگری حل و فصل شد که در غیر این صورت می‌توانست به تعطیلی کارخانه و کارگاه آن‌ها و بیکاری منجر شود.

ستایی مختاری افزود: در شرایط حاضر که کشور در جنگ اقتصادی قرار گرفته باید همه مسوولان شهرستان دست در دست یکدیگر بدهند و با همدلی و همراهی درصدد رفع مشکلات و کم کردن بار سختی‌های زندگی مردم باشند.

رئیس دادگستری جیرفت با اشاره به پیگیری‌های جدی دستگاه قضایی استان کرمان به منظور رفع مشکلات معدن داران، اظهار کرد: در نشست اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید شهرستان جیرفت به رفع مشکلات موجود معدن داران به صورت جدی تری پرداخته خواهد شد.

در این نشست، ابتدا معدن داران مشکلات حقوقی وقضایی خود را در حضور مسئولان قضایی شهرستان بیان کردند؛ که بیشتر معدن داران گرفتار آزمون و خطای مقررات و کثرت مجوز‌ها و روند اداری پیچیده در شهرستان بودند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار