رصد تخلفات انتخاباتی در زرند

دادستان زرند گفت: شعبه‌ای برای رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادسرای زرند درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی شهرستان زرند در دادگستری شهرستان زرند برگزار شد.

حجت الاسلام دکتر محمود محمدی رئیس دادگستری زرند در نخستین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی ضمن تشریح وظایف ستاد‌های پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی بر اساس بخشنامه صادره از سوی آیت‌الله رئیسی رییس قوه قضائیه بر توجه ویژه کمیته‌های ستاد پیشگیری در راستای نظارت بر انتخابات و پیگیری احتمالی وقوع جرایم و تخلفات با دو رویکرد پیشگیری و نظارت و رسیدگی به جرایم تاکید کرد؛ و گفت: باید با برنامه ریزی و تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع بزه انتخاباتی انجام شود.

او از راه اندازی شعبی در دادگستری ودادسرا به منظور رسیدگی خارج از نوبت به جرایم انتخاباتی خبر داد و گفت: این شعب ویژه باانتخاب قضات مجرب وآشنا به قوانین انتخابات به زودی راه اندازی می‌شود انتظار ما به عنوان مجموعه قوه قضائیه، احترام به حق رأی مردم است.

این مقام قضایی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در رابطه با انتخابات، حضور در انتخابات پیش رو را وظیفه همگانی و موجب ناامیدی دشمنان نظام اسلامی دانست و افزود: حضور پرشور و مشارکت گسترده در این دوره از انتخابات نشانه احترام و ادای دین نسبت به، خون شهدا و انقلاب اسلامی است

رییس دستگاه قضا شهرستان زرند با اشاره به اهداف پلید دشمنان برای از بین بردن اعتماد مردمی نسبت به نظام و دولت بر هوشیاری بیش از پیش آحاد مختلف مردم در خنثی کردن توطئه دشمنان تاکید و اظهار امیدواری کرد: مردم با مشارکت حداکثری خود در این صحنه انتخابات بار دیگر مشت کوبنده‌ای به یاوه گویی‌های بدخواهان نظام مقدس اسلامی بزنند.

حجت الاسلام دکتر اسماعیل بلوچ زاده دادستان عمومی و انقلاب زرند هم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص صیانت از آراء گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) فرموده اند رای مردم حق الناس است بر این راستا نیز دستگاه قضایی وظیفه شرعی و قانونی خود می‌داند که در حیطه اختیارات از این امر مهم صیانت و پاسداری نماید.

دادستان زرند با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی مستلزم تعامل و همکاری تمامی دستگا‌های ذی ربط و همکاری و حمایت مردم از مسئولان است گفت: متولی اصلی نظارت بر امور اجرایی برگزاری انتخابات مجموعه وزارت کشور و شورای نگهبان می‌باشند و وظیفه دستگاه قضا در انتخابات صرفا پیشگیری و رسیدگی به جرایمی است که ممکن است در روند برگزاری ایجاد شود.

این مقام قضایی تصریح کرد: وظیفه قوه قضائیه نیز در فصل هفتم قانون انتخابات ماده ۶۷ بیان شده است پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی است که از طریق ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی انجام می‌شود؛ و در این راستا شعبه‌ای جهت رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادسرای زرند درنظر گرفته شده و با تبلیغات زود هنگام کاندیدا‌ها (بویژه در فضای مجازی) در صورت وقوع برخورد خواهد شد و در این راستا رصد مستمر فضای حقیقی و مجازی انتخابات در دستور کار دادستانی و سایر نهاد‌های امنیتی و انتظامی این شهرستان قرار دارد.

او عناوین مجرمانه در بحث انتخابات از جمله تخریب و سیاه نمایی چهره نظام و تخریب کاندیدا‌ها به دست افراد ،گروه‌ها و ... بر شمرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار